Setiap orang akan melalui ujian kehidupan dan ia pastinya berbeza-beza. Namun ia satu cara Allah mempertingkatkan keimanan kita.

Menerima ujian ahli keluarga sakit dan hanya menunggu masa kembali ke pangkuan Allah, pastinya amat berat.

Namun sebentar tadi di fbnya, pendakwah yang disayangi ramai Ustaz Ebit Lew berkongsi keadaan terkini kesihatan ayahnya yang sebelum ini dimasukkan ke hospital kerana keuzuran. Memohon doa dari ramai, Ustaz Ebit Lew memaklumkan ayahnya disahkan mengidap kanser perut perut peringkat akhir dan hanya menunggu masa dijemput Illahi. Dilihat lengkap dalam sut PPE kerana dirinya masih menjalani kuarantin 14 hari kerana baru balik dari Gaza, Palestin dan sudah pun menjalani ujian Covid-19 dan didapati negetif, dirinya dilihat menziarahi ayahnya buat kali pertama dan terahir di hospital.

Ya Allah, moga diberi kekuatan buat Ustaz menghadapi ujian ini.

Tulis Ustaz Ebit:-

IKLAN

“Pohon doakan buat ayah saya ya. Dr kata kanser perut last stage. Menanti hari. Kanser dah merebak semua. Semoga Allah mudahkan buat ayah saya. Dapat izin tengok sekali je dan sekejap tapi full ppe dan test covid negatif. Terima kasih KKM. Lama lagi kuarantin. Maafkan Ebit ye bapak. Ebit tak dapat jaga di saat begini. Terima kasih adik beradik semua yang menjaga. Terima kasih semua yang mendoakan.

Hari tu masa sedar ayah saya cakap. Teruskan kerja sempurnakan misi membantu. Ya Allah angkatkanlah sakit dari ayah saya. Berilah yang terbaik buatnya. Ebit sayang mak. Ebit sayang bapak sampai bila-bila. Mak dah pergi dulu. Rindu mak. Rindu bapak. Terima kasih bapak atas segalanya. Ya Allah jika ada pahala atas sedikit kebaikan yang kulakukan. Aku hadiahkan semuanya buat bapak. Hilangkanlah sakitnya. Janganlah bapak rasa sakit tu. Terima kasih ya Allah.

IKLAN

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

IKLAN

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/