Jodoh itu aturan Allah sejak manusia di luh mahfuz lagi. Ia akan datang bila tiba masa dan saatnya. Ada orang jodohnya lambat, ada cepat dan ada yang tidak tertulis jodohnya kerana sudah menunggu di syurga kerana tiada orang bujang di syurga.

Bila bercerita tentang jodoh, ia berkait rapat dengan soal hati dan perasaan. Bahkan cinta juga agak unik kerana ia buta. Tak hairanlah kita pernah melihat lelaki bujang mengahwini nenek tua, atuk tua jodohnya wanita muda. Bahkan kadang kala pasangan cantik tapi suami atau isterinya tidak seindah di pandangan mata orang lain. Tapi andai cinta itu sudah tercipta, tiada apa yang mustahil.

Begitu juga perkahwinan yang viral di tik tok ini atas nama @Fiithryyyy_22 yang berkongsi kisah kawan baiknya ketika sekolah menengah kini bergelar ibu tirinya. Video ini telah mendapat tontonan ramai sebanyak 22.6 juta orang yang ternyata kagum dengan ikatan ini.

IKLAN

Bahkan selepas kawan sekolahnya ini, Anisa mengahwini ayahnya itu, mereka menubuhkan satu akaun Tik Tok baru atas nama @anisa_fithry dan berkongsi momen-momen indah mereka berdua. Jadi mitos ibu tiri garang sudah jauh ketinggalan.

IKLAN

Kongsi Fiitryyyy_22, Mama tirinya itu baru saja bernikah dengan ayahnya 22 Ogos lalu dan disatukan dalam majlis yang meriah. Tidak kisah kawan baiknya menjadi ibu tirinya, akui Fiitryyy dia gembira kerana mereka sudah menjadi keluarga untuk seumur hidup. Bahkan dari perkongsiannya, dilihat remaja ini tidak kekok sedikit pun untuk memperkenalkan kawan sekolahnya itu sebagai ibunya. Bahkan wajah mereka juga dilihat seakan seiras.

IKLAN

Walau ramai tidak percaya bagaimana dari kawan sekolah tapi berakhir sebagai ibu tiri tapi itulah namanya jodoh. Ia tidak pernah sesat bahkan cinta juga tak pernah menipu.

@fiithryyyyy_22

Teman seperjuangan jadi mama dalam rumah🥰❣️ #xyzbca #fypシ #CanYouFlipWithUs

♬ Dj Lucid Dream X Hujan Badai Angin Ribut – DjKomangRimex