Hubungan

‘Mampu Atau Tidak Beristeri Dua, Doa Sajalah.’ Perkahwinan Salah Satu Jalan Taubat- Syamsul Yusof

IKLAN
Share

‘Mampu atau tidak beristeri dua, doa sajalah.’ Perkahwinan salah satu jalan taubat, itu luahan Syamsul Yusof. Sejak isu rumah tangga diperkatakan orang ramai, figura ini tidak henti-henti menjadi mangsa fitnah.

Malahan adakala berita yang tersebar sebenarnya tidak betul. Begitu juga tentang berita isteri keduanya hamil. Pengarah Syamsul Yusof menafikan dakwaan isteri keduanya, Ira Kazar sedang berbadan dua.

Artikel Berkaitan:

‘Semoga Terus Kuat & Tabah.’ Puteri Sarah Tidak Rela Bermadu, Minta Syamsul Yusof Lepaskannya

Mampu Atau Tidak

Syamsul ketika ditemui bagaimanapun menjelaskan, segala khabar angin yang bertebaran adalah satu fitnah.

IKLAN

“Tidak. Itu adalah fitnah. Begitulah kehidupan saya setiap pagi, saya minum teh tarik dan makan nasi lemak, ada yang bertanya Syamsul itu dan ini. Saya pun jawab apa pula kali ini?

“Saya tak tahulah. Tapi kalau orang itu (Ira) mengandung, Alhamdulillah. Apa yang tak boleh? Jadi jujur saya beritahu tiada (mengandung). Kalau mengandung, saya akan maklumkan.

‘Tapi kalau nak cakap sebegitu nak buat macam mana, saya cakap Alhamdulillah sajalah. Doakan yang baik-baik, tapi tiada (mengandung),” katanya.

Beristeri Dua

Terdahulu, Syamsul melangsungkan pernikahan dengan Ira atau nama sebenarnya, Faghira Fatini, pada 6 Januari lalu di Selatan Thailand dengan berwalikan bapa Ira iaitu Kazar.

Menurut Syamsul, dia reda apabila dirinya tidak berhenti ditimpa pelbagai ujian dan fitnah termasuk ada yang ingin memboikot filem arahan dan terbitannya.

IKLAN

Doa Sajalah

“Berkenaan saya mampu atau tidak beristeri dua, doa sajalah saya boleh jadi suami yang baik dan adil. Kita kahwin ini pun adalah salah satu jalan taubat. Jadi nak kata apa, katalah.

“Seperti rezeki mahu boikot filem saya, jujurnya ada rasa sedih juga tapi saya seorang yang mudah. Saya percaya rezeki dari Allah. Kalau Allah bagi rezeki, alhamdulillah. Orang boikot ada sebab dan saya bersyukur.

“Saya sudah melalui banyak fasa. Saya hadapi sajalah,” katanya.

Perkahwinan Salah Satu Jalan Taubat- Syamsul Yusof

Syamsul memfailkan permohonan nusyuz terhadap isteri pertamanya Puteri Sarah Liyana di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, semalam.

Antaranya alasan yang diberikan adalah meninggalkan rumah kelamin sejak Oktober 2020, keduanya masih menghubungi bekas kekasihnya dan ketiga enggan mematuhi notis nusyuz serta keempat sudah membuat fitnah terhadap Syamsul seperti memukul dan tidak memberi nafkah.

IKLAN

Puteri Sarah dan Syamsul berkahwin pada 8 Mac 2014 dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua cahaya mata Syaikul Islam, 6, dan Summayah, 4.

Baca Di Sini:

‘Pernah Usaha Selamatkan Rumah Tangga.’ Puteri Sarah Hubungi Ustazah Asma’ Harun Minta Nasihat

Kashoorga: Semoga kemelut yang melanda rumah tangga Syamsul Yusuf menemui jalan penyelesaian.

Sumber: myMetro

Follow kami di Facebook, Website, Instagram dan YouTube Kashoorga untuk mendapatkan info dan artikel-artikel menarik.

Show emotes
IKLAN
IKLAN