Sejak beberapa hari lepas viral kisah bantuan yang diberikan oleh pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew kepada golongan yang memerlukan.

Dikatakan ramai yang tidak puas hati dengan cara dakwah yang diberikan oleh Ustaz Ebit Lew walaupun pada zahirnya beliau tidak menganggu orang lain.

Dan hari ini dalam posting terbarunya, Ustaz Ebit Lew mengakui terasa penat yang amat sangat dan kini tibalah masanya untuk berehat dan hanya akan membantu golongan susah dari rumah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Perkongsiannya ini di laman Instagram memang sangat menyentuh jiwa. Dapat merasai kesedihan, keikhlasan dan ketaqwaan kepada Allah SWT.

Menangis dari tadi. Cuma nak menangis pada Allah. Entahlah. Tersandar rasa. Rasa penat sangat. Walau saya ada kebenaran untuk memberi bantuan. Dari tengah malam semalam saya dihubungi untuk ke Cawangan Khas Bukit Aman.

“Terus ke sana hari ini untuk mendapatkan dan memberi penjelasan terutama kes viral beberapa hari lalu kerana ada aduan.

“Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat membantu semua yang dalam kesusahan. Mereka semua baik-baik melayan saya dengan sangat baik. Terima kasih sangat.

Cuma sayalah terasa sedih sangat. .

IKLAN

Andai saya menyusahkan sesiapa saya minta maaf. Saya memang tak boleh tengok orang tidur atas najis atau tepi jalan. Lebih seratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal.

“Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral apa ke.Ramai anak-anak susah terbiar tahfiz saya bayarkan yuran mereka. Perniagaan saya sebenarnya sangat baik.

“Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah. Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana. Masa pkp ini dah berjuta habis.

“Duit simpanan saya sendiri dah sejuta ringgit saya belanjakan. Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk frontliner.

ARTIKEL BERKAITAN: “Ada Sebab Dia Memperlihatkan Sedekahnya. Untuk Motivasi Orang Lain” – PU Azman Minta Netizen Bersangka Baik Dengan Ustaz Ebit Lew

IKLAN

“Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Serius penat sangat. Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma cina Islam yang sayangkan Islam dan Negara Malaysia.

“Saya minta maaf pada semua yer. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung. Saya cuma akan transfer duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. Nanti habis PKP baru saya cuba bantu.

“Saya cuma nak peluk anak saya. Saya nak peluk bidadari saya. Selamat Ramadhan pada semua. Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya reda.

“Saya minta maaf pada semua ye. Saya salah. Kepada Allah saya berserah. Ya Allah aku adukan sedih aku, susah aku hanya kepada Engkau.

IKLAN

Ternyata perkongsiannya ini turut mendapat sokongan netizen. Ramai yang memberitahu sayangkan ustaz dan memberi kata-kata semangat padanya dalam menyebarkan dakwah.

nrthiraa7_ Stay strong ustaz,. We love you semoga ustaz diberikan kekuatan dan di lindungi oleh Allah. Selamat berpuasa ustaz

syazmin_sulaiman Takpe ustaz, ramai sayang ustaz. Allah sayang kita ustaz

umiernieisnieza94 Bersabarlah ustaz.. in shaa allah ada hikmah sebalik semua ini.. semoga ustaz sihat walafiat disamping keluarga..

mimsishan Moga tabah & kuatkan semangat ustaz

nhaadkiiam Semoga ustaz terus kuat. Sayang ustaz! Ustaz baik. Allah syg ustaz!

mohamadhakimyusof bersabar wahai ustaz.. ade hikmah semua ni ramai sayang ustaz

KREDIT FOTO: FACEBOOK/INSTAGRAM USTAZ EBIT LEW