Jodoh kita sememamgnya telah ditentulan oleh Allah. Kitak tidak tahu siapakah makhluk kiriman Tuhan ini yang bakal menjadi Imam kita untuk membimbing diri hingga ke jannah.

Dan kebiasaannya jika kita mendengar pasangan anak bongsu lelaki apa yang bermain difikiran adalah bersikap manja dan anak emak.

Apakah mereka ini benar-benar seorang yang manja, tidak boleh berdikari atau seorang yang manja tetapi dalam masa sama bertanggung jawab.

Gambar sekadar hiasan.

Ayuh, kita selidiki kelebihan lelaki yang merupakan anak bongsu dan adalah mereka ini calon sesuai untuk kita jadikan suami untuk sama-sama melayari hidup hingga ke akhir hayat.

1. Seorang yang bersifat optimis

Lelaki anak bongsu biasanya mempunyai sifat optimis yang sangat tinggi. Oleh sebab itulah juga sesiapa yang bersama dengannya pasti akan sentiasa rasa bersemangat. Kelebihannya untuk membangkitkan rasa semangat di saat orang kesayangan berasa sedih juga cukup hebat.

IKLAN

2. Berani mencuba sesuatu yang baru

Dia juga digambarkan sebagai seorang yang gemar mencuba sesuatu yang baru. Misalnya tempat makan baru, aktiviti lasak serta apa juga lokasi trekking terbaru yang sedang tular di laman sosial? Dia pasti akan laju sahaja merancang untuk ke sana. Berani mencuba sesuatu yang baru dan menjelajahi territory baru merupakan perkara yang sudah sebati dalam dirinya. Sifat inilah yang akan membuatkan hidup anda berdua lebih ‘berwarna-warni’ dan tidak bosan.

3. Seorang yang cepat matang

Sebenarnya walaupun anak bongsu lelaki dalam keluarga, dia sebenarnya seorang yang cepat matang. Sepanjang tempoh membesar dia di kelilingi oleh abang atau kakak. Dan sepanjang itulah dia telah melihat dan belajar pelbagai ragam serta masalah yang dihadapi oleh mereka.

IKLAN
Gambar sekadar hiasan

4. Mempunyai perancangan yang jelas untuk masa depan

Anak bongsu biasanya cukup teliti merancang. Dia tahu apa yang dia mahu dan ingin lakukan dalam hidupnya. Walaupun kadangkala terpaksa berdepan pelbagai halangan namun cita-citanya tidak mudah terpadam. Sifat tidak mudah menyerah kalah yang sangat menebal.

5. Seorang yang punya sifat berani

Dibesarkan sebagai ahli keluarga yang paling muda dia telah terdedah dengan pelbagai perkara sejak kecil hinggalah dewasa. Oleh kerana sentiasa dilindungi oleh abang dan kakak, dia jedi lebih berani dan tidak gentar untuk bersuara.

IKLAN

6. Pandai hormat orang lebih tua

Walaupun sejak kecil dia sudah mula bergaul dengan orang lebih tua, namun dia pandai menghormati mereka. Dan pendedahan inilah membentuk dirinnya menjadi seorang yang sangat menghormati orang lebih tua darinya.

7. Mudah bergaul dan menyesuaikan diri

Campaklah ke mana sahaja pasti dia akan dapat menyesuaikan diri. Dengan sifat berdikari dimiliki dia cepat untuk adapt dengan keadaan sekeliling. Walaupun terkadang disalah anggap sebagai terlalu santai tapi sebenarnya dia merupakan orang yang serius bila bekerja atau belajar. Dan mereka juga biasanya menjadi individu paling berpengaruh di kalangan rakan-rakannya.

8. Seorang yang memiliki paras rupa menarik

Satu keistimewaan anak lelaki bongsu ini, mereka juga kebanyakan dikurniakan para rupa yang comel. Sejak kecil sesiapa sahaja pasti akan terpesona dengan wajah comel mereka hingga menjadi remaja dan dewasa. Oleh sebab itu ramai yang suka Melihat keperibadian anak lelaki bongsu yang disifatkan bukan saja peramah, tetapi juga baik hati.