Kala ini Malaysia sedang diuji dengan seramai hampir sejuta rakyatnya (844,870 kes kumulatif) dijangkiti Covid-19 dengan pertambahan kes baharu pernah mencecah 9000 kes atas dalam sehari. Semalam juga menyaksikan penyaringan besar-besaran mereka yang positif wabak ini dapat dilihat di kawasan Shah Alam apabila orang ramai dilihat beratur panjang melalui video yang tersebar di media sosial.

Di saat ramai yang duduk di rumah kerana Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) kes-kes terus naik kerana kewujudan kluster baru khususnya melibatkan sektor pengilangan yang diberi kebenaran beroperasi.

Pastinya anggota petugas kesihatan antara individu yang paling sibuk kerana dapat dilihat mereka sentiasa memberikan komitmen walau ada tanda-tanda burnout kerana kepenatan bekerja tanpa henti sejak tahun lalu.

Namun demi menyelamatkan nyawa pesakit yang menjadi amanah buat mereka, tugas itu terus dipikul tanpa rasa jemu.

@suemayrra

Allahuakbar, Ya Allah permudahkanlah segala urusan mereka. #covid19 #fyp #fpyシ #viralvideo #viraltiktok

♬ Zikir Ya Allah – Munif Ahmad

Di aplikasi Tik Tok @suemayrra ada dikongsikan bagaimana petugas kesihatan dengan sut PPE lengkap berkejaran menyelamatkan pesakit yang tiba-tiba tumbang ketika menunggu giliran untuk saringan. Namun dalam mengejar masa menyelamatkan nyawa pesakit, troli yang ditolak laju itu jatuh di mana petugas dan pesakit sama-sama terjatuh. Ia jelas mengejutkan orang ramai yang sedang menunggu giliran namun mereka segera bangun demi menyelamatkan pesakit.

IKLAN

Semoga setiap jasa petugas kesihatan ini dibalas dengan pahala dan syurga Allah. Moga kita semua mampu menjaga diri sendiri.

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

IKLAN

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

IKLAN

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

Untuk bimbingan awal secara PERCUMA dari Coach Zuhri pula, jom sertai sesi Live CurHat Jodoh bersama Coach jam 9.00 malam – 10.00 malam di:
https://www.instagram.com/kashoorga/ dan
https://www.facebook.com/Kashoorga

.