Tidak dinafikan kehilangan orang tersayang mendatangkan kesedihan yang mendalam. Apatah lagi jika pemergian itu berlaku sekelip mata atau secara tiba-tiba. Yang pasti melalui saat getir itu membuatkan seseorang sukar untuk melupakan kenangan hidup yang pernah dilalui bersama. Pun begitu orang yang berhadapan dengan saat sedih ini harus reda dan menerima setiap yang berlaku sebagai ujian Allah kepadanya.

Perkongsian kakak usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman, Noor Hayati Kamarzaman bersama arwah bapanya menjentik perasaan netizen. Akui Noor Hayati yang lebih mesra dengan panggilan Yatie, sebelum ini dia jarang berkongsi gambar bersama arwah ayahnya.

Pemergian bapanya benar-benar meruntun jiwa usahawan wanita ini. Ikuti perkongsian Yatie seperti yang tercoret di laman Instagramnya.


Saya jarang letak gambar abah. Tapi hari ni lepas semua selamat dikebumikan, terimbas gambar raya tahun sudahnya. Saya masih x boleh terima abah dah x ada. Saya cuba belajar redha. Abah jumpa dulu arwah Ani.

Alhamdulillah abah berjaya tgk kesemua anak2 nya (anak dgn isteri kini) mandikan beliau. Itulah hajat arwah sebenarnya. Untuk tengok anak-anak dia sekali berkumpul.

Saya sedih. Sebak. Tapi tersangat tersentuh sebab arwah meninggal dalam keadaan tersenyum lebar. Badannya juga tak ada sedikit najis pun. Memandangkan doktor tak sempat buat pembedahan lanjut, badannya elok dari luka.

IKLAN

TAK MAMPU BELI MAKANAN SEDAP-SEDAP

Abah saya orang susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan saya dengan adik @aliffsyukriterlajaklaris makanan sedap-sedap. Dia kumpul dari makanan yang dibuang dari hotel. Letak dalam tisu untuk bagi kami berdua setiap kali kami berjumpa. Itu je yang dia mampu bagi selain sedikit duit poket. Saya pernah mogok nak jam tangan. Padahal duit abah ada tu je sampai cukup bulan.

Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah marah saya sebab arwah teramat penyabar orangnya. Sepanjang saya kenal abah, tak akan keluar dari mulut dia cerita buruk orang lain. Semua orang keliling dia baik katanya.

Jauh sekali meminta saya & adik duit walau sesak macam mana pun. Oh abah, kalaulah keluarga kita seperti keluarga normal yang lain.. kami akan berikan apa sahaja. Tapi Allah lebih hebat mencaturkan hidup kita semua.

IKLAN

View this post on Instagram

Saya jarang letak gambar abah. Tp hari ni lepas semua selamat dikebumikan, terimbas gambar raya tahun sudahnya. Sy masih x blh terima abah dah x ada. Sy cuba belajar redha. Abah jumpa dulu arwah Ani Alhamdulillah abah berjaya tgk kesemua anak2 nya ( anak dgn isteri kini ) mandikan beliau. Itulah hajat arwah sebenarnya. Utk tgk anak2 dia sekali berkumpul Sy sedih. Sebak. Tapi tersangat tersentuh sbb arwah meninggal dlm keadaan tersenyum lebar. Badannya juga tak ada sedikit najis pun. Memandangkan doktor tak sempat buat pembedahan lanjut, badannya elok dari luka Abah sy org susah. Jadi guard di hotel. Tak mampu belikan sy dgn adik @aliffsyukriterlajaklaris makanan sedap2. Dia kumpul dr makanan yg dibuang dr hotel. Letak dlm tisu utk bagi kami berdua setiap kali kami berjumpa. Itu je yg dia mampu bagi selain sedikit duit poket. Sy pernah mogok nak jam tgn. Padahal duit abah ada tu je smpi cukup bulan Minta walkman. Abah tolak gaji 6 bulan. Sedikit pun x pernah marah sy sbb arwah teramat penyabar orgnya. Spjg sy kenal abah, tak akan keluar dr mulut dia cerita buruk org lain. Semua org keliling dia baik katanya Jauh sekali meminta sy & adik duit walau sesak mcm mana pun. Oh abah, kalaulah keluarga kita spt keluarga normal yg lain.. kami akan berikan apa shj. Tp Allah lbh hebat mencaturkan hidup kita semua #abahsayang #dalamkenangan #alfatihah #hadiahbirthdaypalingdiingati

A post shared by @ yatie_sendayutinggi on

Perkongsian ini mendapat respon daripada netizen. Rata-rata bersimpati dengan Yatie dan mendoakan agar roh ayah mereka ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

IKLAN

Sumber kredit: Instagram: yatie_sendayutinggi