Orang kata kalau sudah sayang, kita akan tetap bersama cintanya hingga ke nafas terakhir seseorang itu.

Tiada apa yang dapat memisahkan cinta dan kasih sayang kecuali hanya kematian saja. Kalau boleh kita mengharapkan mahu bersama sehidup semati hingga ke hujung nyawa.

Tetapi kita hanya merancang, tetapi Tuhan juga yang menentukan. Seperti perkongsian seorang pengguna di laman sosial Facebook Nur Hafizah yang menceritakan kisah cinta antara ayah dan ibunya sehingga ibu menghembuskan nafas terakhir.

Malah layanan yang diberikan oleh si ayah kepada si ibu tidak pernah berkurangan sejak dari mereka mula bercinta.

Ayuh, ikuti perkongsian yang sangat menyentuh jiwa.

Betapa ayah cintakan isterinya

“Orang lain tak melihat tapi aku yg menyaksikan bertapa dia cintakan isteri dia..Ya memang kami adik beradik yg jaga Mak tapi kami xkan lupa pada Ayah yg slalu ambil berat pasal Mak walupun dia sibuk kerja kalau dia ada masa dia yg akan uruskan Mak,

IKLAN

Jaga ketika mak sihat dan sakit

“Makan pkai Mak dia yg siapkan mcm mna Mak menjaga Ayah selama Mak sihat mcm tu laa Ayah jaga Mak masa Mak sakit.Sungguh dia terlalu sygkan isteri dia walaupun isteri dia dah xsempurna dia tetap syg jaga dan ambil berat xpeduli pun apa org kata pasal dia sebab dia tahu siapa yg ada ketika susah dan senang..

Cara tunjukkan kasih sayang tak berbelah bagi

“Tiap kali pegi kerja mesti tnya Mak nk makan apa,cium pipi Mak smpai Mak malu dah tua2 pun nk manja2 lagi tapi dia xpernah peduli sbb itu cara dia tunjukkan kasih syg pada isteri dia..

“Mungkin orang melihat aku org pertama yg sedih bila Mak dah xde tapi mereka lupa pd suami yg bersama dia lebih 35 tahun susah dn senang membesarkan 11orang anak..

IKLAN

 

Melihat ayah menangis buat pertama kali dalam hidup

“Aku tak pernah melihat dia menangis tapi haritu pertama kali dalam hidup aku,aku melihat dia menangis teresak-esak kerana Mak..Dia bacakan yassin dia yg ajar Mak mengucap dia pegang tangan isteri dia smpai akhir hayat..

Dalam van jenazah, peluk keranda sambil tak lepas baca Yassin

“Masa dalam van jenazah pun mcam tu dia peluk je keranda Mak xlepas sambil bacakan yassin untuk Mak..Lepas Mak dikebumikan Ayah pesan pd kami adik beradik

“Nanti bila Ayah dah xde kebumikan Ayah sebelah Mak ,Ayah nk duduk dekat dgn Mak” …Sungguh kasih seorng suami pd isteri dari isteri dia sihat sakit smpailah isteri dia dah xde tetap dia sayang..Semoga Syurga menyatukan kalian kembali..Aamiin ..

IKLAN

Ini yang arwah mak pesan

“Mak pesan: “bila sygkan seseorng syglah dgn sepenuh hati terimalah sdikit keburukkan dia kerana seribu kebaikkan yg pernah dia lakukan”

“Jangan salah faham Cikjah bukan nk menagih simpati Cikjah cuma nak menceritakan apa yg orang xnampak tapi kami adik bradik nampak kasih syg mereka selama ini..

“Doa Suami serta Anak2 sentiasa ada untuk Mak..Terima kasih kerana menjadi Isteri serta Mak yg terbaik untuk kami

Al-Fatihah 18/3/20 Berehatlah Bidadariku

#Makkucomey