Mutiara dalam rumah tangga yang dibina itu sebenarnya adalah seorang isteri. Isterilah insan yang paling banyak berkorban dalam sesebuah rumah tangga.

Dialah insan yang bukan sahaja menguruskan anak-anak, tetapi juga bab lain seperti turut membantu menambah pendapatan keluarga.

Artikel Berkaitan: “Buat Macam-Macam Kerja, Syukurlah Isteri Masih Waras…” – Lelaki Ini Ingatkan Suami Hargai Jasa Isteri

Jadi para suami jangan sesekali menzalimi insan istimewa ini kerana dia adalah bidadari yang tak pernah berhenti mendoakan kita dan punca rezeki dalam rumah tangga.

Gambar sekadar hiasan

Mereka tetap diibaratkan jantung dan jika hatinya tidak bahagia maka seisi rumah akan nampak tidak bermaya.

Sentiasa hargai isteri selagi nyawa di kandung badan dan bahagiakan dirinya mengikut kemampuan diri.

IKLAN

Ayuh baca perkongsian ini

“Kalau kau rasa isteri itu beban, maka ia akan jadi beban dalam hidup. Tapi kalau kau anggap isteri sumber asbab rezeki, ia akan jadi ‘magnet rezeki’.”

Nak rezeki sentiasa datang, dahulukan isteri lebih dari orang lain. Sebab bidadari kita tak pernah berhenti mendoakan dan dia adalah punca rezeki dalam rumahtangga.

Artikel Berkaitan: “Jangan Jadi Isteri Malang Buka Aib Suami, Kerana Dosanya Lebih Besar Dari Dosa Suami Pemalas” – Pesan Ustazah Asma Harun

Jantung sebuah rumah adalah seorang isteri. Jika hatinya tak bahagia, maka seisi rumah akan kena tempias nampak tak bermaya. Maka para suami, sayangi isterimu agar di sentiasa gembira dan berdoa untuk kita.

Kata Ustaz Ebit Lew,
“Syukur pada Allah pemberi rezeki. Tiada yang boleh beri sesuatu melainkan Allah. Terima kasih Allah.

Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri, itu juga yang kita kongsikan dengan isteri.”

Buat isteri gembira, rezeki datang. Buatkan isteri rasa dihargai, rezeki melimpah. Sentiasa buat isteri seronok, rezeki datang tak disangka.

Gambar sekadar hiasan

Kawan-kawan,
Jika terasa rezeki sempit, usah risau. Perbaiki hubungan dengan isteri dulu. Check mana yang terkurang. Gembirakan hatinya. Insha Allah, awak akan lihat rezeki datang dalam bermacam bentuk rupa.

“A successful marriage requires falling in love many times, always with the same person.”

Begitulah.

Sumber: FB Petua Ibu

Artikel Berkaitan: Tak Salah Isteri Mintak Tinggal Rumah Sendiri, Asing Dengan Mentua. Inilah Kebahagiaan Sebenar Bermula Di Sini!