Jodohmu sudah diatur, dan siapa yang mengaturnya? Tentu sahaja Allah yang berkuasa ‘memasangkan’ hamba-hambaNya untuk berjodoh. Maka buat yang masih lagi sendiri, tidak usahlah terus bertanya bila si dia akan datang menemuimu.

Tidak usah terus bertanya bila dia akan menghampirimu, dan tidak usah terus bertanya bila si dia akan datang bertemu ayahmu. Sesungguhnya semua telah ada waktunya maka tunggu sahaja sampai Allah percaya bahawa kamu sudah memerlukan kehadirannya.

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH

Allah sangat sempurna melihat hatimu, keperluanmu, dan apa yang terdetik dalam benakmu, maka pastikan kamu terus berbaik sangka dulu kepadaNya. Ketika menurut Allah kamu sudah memerlukan teman hidup, maka pasti Allah akan menghantarkanmu seorang jodoh dengan jalan terbaik.

Jodoh tidak pernah salah alamat. Tidak akan pernah tersasar kepada orang lain jika memang si dia telah Allah tuliskan untuk hidup bersamamu. Oleh itu percayalah kepada Allah. Tetaplah bersabar, ikhlas, dan yakin bahwa bila memang sudah tiba waktunya pertemuan itu akan menjadi kenyataan.

Selama mana pun kamu menunggu si dia datang, semuanya memang sudah Allah atur sempurna. Maka si dia tidak akan datang terlalu cepat dan tidak akan terlambat, kerana pasti kedatangannya tepat pada waktu.

PERANCANGAN ALLAH

Untuk itu, tidak usah berasa resah, bersedih, dan putus asa bila belum juga berjumpa jodohmu. Bersabarlah! kerana pasti Allah sedang mempersiapkan sesuatu agar pertemuanmu lebih indah.

Jangan pernah bimbangkan rencana Allah, sebaik apapun rencanamu pasti akan tetap kalah dengan rencanaNya yang selalu luar biasa.

VIDEO KASHOORGA: