Kata orang gurau senda antara suami isteri itu perlu untuk merapatkan lagi hubungan sedia ada. Jika tiada dugaan walaupun kecil pasti hidup berumahtangga itu akan jadi hambar kerana merasakan keduanya sempurna dan tiada apa-apa kesalahan.

Selain gurau senda satu sama lain, terdapat juga beberapa cara lain yang boleh dipraktikkkan bagi yang baru atau sudah lama mendirikan masjid.

Seperti perkongsian pendakwah bebas Ebit Lew yang punya cara tersendiri untuk menghargai pasangannya.

Dalam perkongsian di laman sosial facebook, pendakwah yang popular dengan cara dakwah tersendiri memberitahu 3 petua supaya pasangan boleh bercinta setiap hari tanpa rasa jemu.

Pagi ni dating berdua dengan bidadari. Rindunya lepas hantar anak sekolah sama-sama,jogging, dan sarapan sama-sama. Ya Allah terima kaseh atas nikmat ini.

IKLAN

3 petua supaya bercinta setiap hari. Makan berdua-duaan. Sebaiknya suap menyuap sekali dua. Share pinggan dan gelas. Buat dengan cinta. Ramai orang makan dengan isteri or suami orang. Kadang jatuh cinta bila berdua-duaan.

Kedua sama-sama solat dan berdoa. Sebut nama pasangan dalam doa.

Ketiga. Buat Talim dan majlis ilmu bersama dalam rumah. InsyaAllah makin jatuh cinta

Artikel Berkaitan: Jangan Zalimi Isteri, Sebaliknya Sayangi Mereka- Ebit Lew

IKLAN

Sebelum dalam perkongsian berlainan Ebit Lew juga bermurah hati membelikan isterinya telefon terbaru. Bukan sebarang jenama, tetapi memilik Iphone 11 yang terbaru di pasaran.

Menurutnya isteri yang dipanggil bidadari itu sudah lama tidak ada telefon. Dan sebagai menghargai tugasnya menguruskan keluarga dan anak-anak, pendakwah ini membelikan telefon berkenan sebagai hadiah suprise.

Dekat Penang. Tak dapat nak call bidadari. Telefon takde. Terus belikan bidadari saya phone baru. Dah lama gak takde phone. Nak buat surprise buat bidadari tercinta. Kasihan hari-hari penat uruskan keluarga dan anak-anak. Tak dapat nak balas jasamu bidadariku

Orang jumpa saya selalu cakap terima kaseh. Puji saya. Ada kata saya pendakwah. Pendakwah sebenar ialah ibu bapa saya. Pendakwah sebenar bidadari saya. Bidadari saya yang urus anak ke sekolah. Ajar anak fatihah. Teman anak belajar setiap hari. Sebelum tidur siap iron baju anak-anak. Buat Talim dengan anak. Cerita kisah sahabat rhum dan bimbing anak baca doa tidur

IKLAN

Bangun pagi awal masak untuk anak-anak. Siapakan mandikan anak semua setiap hari. Hantar anak pergi sekolah. Allahu

Subhanallah begitu kuatnya diriku duhai isteri. Duhai bidadariku. Begitulah ramai wanita diluar sana. Wahai anakku hargai dan sayangilah ibumu. Jagalah dirinya. Ya Allah betapa diriku cinta dan sayang padanya. Cintai dan jagalah dirinya. Rindunya pada bidadari dan anak-anak. Ya Allah rahmatilah isteri,bidadari, wanita yang kau beri cinta dalam hati mereka buat suami dan anak-anak-ebitlew

Kashoorga: Sesungguhnya pasangan ini cukup romantik dalam mengukuhkan hubungan sedia ada. Contohilah mereka kerana tidak rugi menghargai isteri kerana keberkatannya itu lebih besar dibanding dengan apa yang kita berikan pada insan mulia yang sanggup menjaga anak-anak ketika suami sebegai ketua keluarga sedang keluar bekerja.