Dalam satu perkongsian di laman Instagram penceramah bebas, Da’i Wan atau nama sebenarnya Wan Dazrin Wan Din berkongsi rasa tentang kesyukurannya menyambut ulang tahun perkahwinannya yang pertama. Coretannya begitu tulus dan ikhlas buat isteri tercinta.

Moga perkahwinan yang dibina kekal bahagia hingga ke Jannah.

Berikut perkongsian Da’i Wan

View this post on Instagram

Happy 1st Anniversary Da’i Wan & Dr Syahirah. 17/3/2018 – 17/3/2019.?❤️ . . Sebenarnya dari semalam lagi ingin sahaja ku panjangkan perbualan kita ketika sedang bercakap di dalam Phone. Tetapi sebab ku faham, dirimu begitu penat kini, pulang jam 11.30 kemudian nak siap2 untuk pergi semula. Jam 4 pagi telah bangun. Maka ku pendekkan perbualan kita, tapi ku panjangkan dalam pengisian di ruangan ini. . . Wahai isteri ku @syahirah_zamzari . Terima kasih untuk 1 tahun ini. Dikau tidak sama dengan wanita diluar sana. Punyai cara pemikiran yang tersendiri. Bijak dan matang orangnya. Kehadiranmu sebagai isteri telah banyak menghadirkan wacana pemikiran yang sangat baik buat diriku. Daku bersyukur menjadi suamimu. Moga dalam kesibukan kita menguruskan urusan masing-masing, senantiasa kita berada dalam kerinduan bawah jagaan Ilahi. Ingat selalu pesanku, jagalah solatmu, jagalah doamu, jagalah akhlakmu pada Allah swt terlebih dahulu. Dengan itu Allah swt akan jagakan hubunganmu dengan manusia, baik dengan diriku sebagai suamimu, dengan ayah ibu kita, dengan adik beradik kedua-dua keluarga kita dan juga orang sekeliling. . . Wahai isteriku, daku menyayangimu kerana Allah swt, maka pada Allah daku sandarkan harapan agar Dia melindungi dan menjagamu disaat ku tiada. . . Sedar tak sedar, sudah 1 tahun kita bersama. Lihatlah betapa masa hari ini berputar laju meninggalkan orang-orang yang mungkin telah banyak kerugian di dalamnya. Saat selagi Allah swt berikan kita berdua masa, maka daku minta, untuk kita sama-sama menghargainya. Dengan menghargai kita akan lebih menyayangi dan mencintai semula. Kesibukan tidak pernah mampu memisahkan kerinduan kita. Ingat tu. Kesungguhan kita menyumbang bakti pada masyarakat tidak akan pernah melemahkan kasih sayang kita berdua. Biarlah kita menjadi pasangan yang kelihatan tidak punyai keindahan hidup berdua pun pada mata dunia, tapi cukuplah mereka tahu kita layak dijadikan contoh, khususnya pada pasangan2 lain diluar sana, tentang bagaimana kita sebenarnya mencari bekal untuk hidup bersama di akhirat kelak. . . Selamat ulang tahun perkahwinan kita yang pertama duhai isteriku.

A post shared by Da’i Wan (Official) (@wandazrin) on

Happy 1st Anniversary Da’i Wan & Dr Syahirah. 17/3/2018 – 17/3/2019.?❤️

Sebenarnya dari semalam lagi ingin sahaja ku panjangkan perbualan kita ketika sedang bercakap di dalam Phone. Tetapi sebab ku faham, dirimu begitu penat kini, pulang jam 11.30 kemudian nak siap2 untuk pergi semula. Jam 4 pagi telah bangun. Maka ku pendekkan perbualan kita, tapi ku panjangkan dalam pengisian di ruangan ini.

IKLAN

Wahai isteri ku @syahirah_zamzari . Terima kasih untuk 1 tahun ini. Dikau tidak sama dengan wanita diluar sana. Punyai cara pemikiran yang tersendiri. Bijak dan matang orangnya. Kehadiranmu sebagai isteri telah banyak menghadirkan wacana pemikiran yang sangat baik buat diriku. Daku bersyukur menjadi suamimu. Moga dalam kesibukan kita menguruskan urusan masing-masing, senantiasa kita berada dalam kerinduan bawah jagaan Ilahi.

Ingat selalu pesanku, jagalah solatmu, jagalah doamu, jagalah akhlakmu pada Allah swt terlebih dahulu. Dengan itu Allah swt akan jagakan hubunganmu dengan manusia, baik dengan diriku sebagai suamimu, dengan ayah ibu kita, dengan adik beradik kedua-dua keluarga kita dan juga orang sekeliling.

SAYANG KERANA ALLAH

Wahai isteriku, daku menyayangimu kerana Allah swt, maka pada Allah daku sandarkan harapan agar Dia melindungi dan menjagamu disaat ku tiada. Sedar tak sedar, sudah 1 tahun kita bersama. Lihatlah betapa masa hari ini berputar laju meninggalkan orang-orang yang mungkin telah banyak kerugian di dalamnya.

Saat selagi Allah swt berikan kita berdua masa, maka daku minta, untuk kita sama-sama menghargainya. Dengan menghargai kita akan lebih menyayangi dan mencintai semula. Kesibukan tidak pernah mampu memisahkan kerinduan kita. Ingat tu. Kesungguhan kita menyumbang bakti pada masyarakat tidak akan pernah melemahkan kasih sayang kita berdua.

Biarlah kita menjadi pasangan yang kelihatan tidak punyai keindahan hidup berdua pun pada mata dunia, tapi cukuplah mereka tahu kita layak dijadikan contoh, khususnya pada pasangan2 lain diluar sana, tentang bagaimana kita sebenarnya mencari bekal untuk hidup bersama di akhirat kelak.

Selamat ulang tahun perkahwinan kita yang pertama duhai isteriku.

Sumber kredit: Da’i Wan 

VIDEO: