Jika sebelum ini ramai tertanya-tanya akan keberadaannya kerana lama menyepi di media sosial hingga pihak Wisma Putra berusaha menghubunginya di Mesir, Ustaz Ebit Lew kemudiannya muncul di fbnya dan meminta orang ramai mendoakan kesejahteraannya dan memaklumkan segalanya berjalan dengan baik.

Di sebalik berada jauh dari bumi Malaysia kerana memilih jihad di jalan Allah kerana memberi bantuan untuk warga Palestin tetapi bila tiba hari lahir teman sejiwanya iaitu bidadari kesayangannya, Ustaz Ebit Lew tidak lupa memberikan kejutan dengan menghantar sejambak bunga dan hadiah, tanda dirinya sangat menyayangi isteri serta ucapan-ucapan manis.

Dalam hantaran di fbnya, Ustaz Ebit Lew menulis:-

Selamat hari lahir bidadariku. Sorry sayang abang tiada di rumah. Masih berada jauh. Syukur sempat buat kejutan buatnya. Terima kasih. I love you bidadariku sayang. Rindu teramat sangat. Terima kasih Allah memberi diriku bidadari yang sangat baik dan dialah penguat diriku. Kerana Allah semuanya menjadi mudah dan indah. Dialah yang temukan kita. Dialah yang akan menjaga hubungan ini sampai syurga insya-Allah. Terima kasih Allah.

Masa yang sama, Ustaz sempat meminta maaf kerana tiada di sisi isterinya tapi jawaban isterinya,  membuatkan ramai kagum.

Sorry ya sayang. Jawab bidadari saya, takpe abang. Berjuang abang ialah hadiah terbesar buat sayang. Teruskan perjuangan.

IKLAN

Tengok ramai anak kecil susah perlu duit pembedahan. Ramai anak hilang tempat bergantung. Kehilangan rumah dan tiada sesiapa dalam hidup mereka. Banyak hospital memerlukan bantuan. Berebut-rebut orang minta bantuan. Anak kita ada rumah tempat tinggal Allah bagi. Teruskan abang. Kita kan ada Allah yang sangat sayang kita. Tak pernah lupakan kita. Dia Maha Berkuasa. Anak-anak semua menangis kata. Kasihan anak Palestin ayah. Nanti ayah balik kita jumpa ye. Nanti ayah cerita semua ye.
Selamat hari lahir bidadariku. I love you.

Justeru itu, orang ramai turut mengucapkan selamat ulang tahun buat isteri selain mendoakan pasangan ini sentiasa berbahagia.

Bagi gadis yang mungkin masih tercari suami sweet seperti Ustaz Ebit Lew apa kata serta Webinar Jodoh ; Suami Kiriman Ilahi ini. Mana tahukan jodoh korang ada dalam webinar ni.

IKLAN

WEBINAR JODOH : SUAMI KIRIMAN ILAHI

Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

IKLAN

Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku

Jelas dan yakin dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

Akan dijauhi heartbreak dan lelaki yang tak serius

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/