Tiada apa lebih membahagiakan jika mampu khatam Al-Quran sepanjang bulan Ramadhan. Bagi yang mengerti akan pengertian Ramadhan itu sendiri iaitu bulan penuh rahmat serta bulan penuh keampunan, kita pasti akan mengejar sesuatu yang lebih baik kerana tidak pasti adakah kita akan mampu mendapat Ramadhan lagi pada tahun hadapan atau kita berjaya menyelesaikan puasa berbaki lebih kurang 15 hari lagi.

Paling utama, kita kena tahu apa yang kita cari di dunia sementara ini agar dapat menjadi bekalan di akhirat nanti. Jangan datang dalam keadaan kosong (bertelanjang ketika dilahirkan dan kemudian pulang dalam keadaan kosong kerana tidak merebut berbuat kebaikan di dunia) sementara masih hidup.

Membuat pilihan baik dalam kehidupannya, pelakon Jue Aziz menzahirkan rasa syukurnya kerana berjaya khatam Al-Quran pada hari ke lapan umat Islam berpuasa. Jue berkata, dia menghabiskan semua juzuk dalam masa singkat sempena ulang tahun kelahiran ibunya yang ke-69 yang jatuh pada 23 April lalu.


IKLAN

Meskipun gembira dapat khatam di hari lahir ibunya, Nor Azmah Mohd Nor, Jue Aziz berkongsi momen yang agak syahdu di instagramnya.

“Kejutan ulang tahun kelahiran ibu. Alhamdulillah akhirnya khatam Al-Quran, syukur! Dari hari pertama Ramadan sampailah Selasa.

IKLAN

“Satu je lagi permintaan mak orang tak dapat tunaikan, jodoh. Tahu mak risau, tapi susah, sakit semua orang seorang pun tak apa asalkan ada mak.

“Kita bercinta berdua jelah mak. Mana tahu esok lusa jodoh orang dijemput Ilahi sempatlah orang bermanja selagi mak ada.

IKLAN

Andai ini Ramadan terakhir,” katanya.

Malah dirinya turut meminta pengikutnya untuk mendoakan kesihatan ibunya dan dikuatkan semangatnya di masa akan datang.

Ternyata, tidak berjaya soal jodoh tetapi Allah memberinya sesuatu yang lebih baik iaitu ibu yang menjadi pendorongnya di saat keseorangan selepas bercerai dengan pemuzik Indonesia, Bayu Daniel. Moga selepas ini ada sinar bahagia buatnya. Aamiin.