Setiap anak wajib memuliakan ibu bapa kerana Allah SWT meletakkan darjat kedua-dua ibu bapa sangat istimewa dalam kehidupan seorang anak. Ibu bapa merupakan insan yang telah menjaga dan membesarkan anak-anak dengan pelbagai karenah tanpa mengeluh penat dan lelah.

Namun di saat umur mereka semakin lanjut, ada kalanya ibu bapa diuji dengan keuzuran. Bagi yang biasa menjaga ibu bapa uzur akan faham betapa “lelahnya” melayan karenah itu tapi bagi yang tidak pernah menjaga orang sakit tambah-tambah lagi yang sudah nyanyuk dan uzur, hanya akan tahu melontarkan pertanyaan tanpa sedar ia menyakiti empunya diri.

Dalam satu perkongsian di Tik Tok@syedlagend1980 atau nama sebenarnya Syed Mohd Rafee bin Syed Ali tanpa segan menangis semasa berkongsi bahawa selepas menerima terlalu banyak pertanyaan dan barangkali kecaman, dirinya berjanji tidak akan membuat apa-apa lagi posting mengenai keuzuran ibunya.

Dalam video dimuatnaik di Tik Toknya @Syedlagend, menjelaskan dia menyedari mungkin ramai yang tidak senang dengan tindakannya yang tidak memakaikan ibunya lampin pakai buang selain mengakui penat membasuh baju-baju dipenuhi najis selain pernah meluahkan dirinya agak tidak sabar menjaga ibunya yang sedang uzur.

Meminta maaf banyak-banyak kerana berkongsi video ibunya terbaring uzur, @syedlagend menjelaskan sama ada dia memakaikan ibunya lampin pakai buang atau lapik plastik, ibunya sendiri akan membuang kesemuanya kembali kerana telah nyanyuk.

@syedlagend1980

😭😭😭🙏🙏#sayabknygterbaik#fyp #fypdongggggggg

♬ original sound – 🎀Hamba allah💙 – 🎀Hamba allah💙

Katanya lagi, selama ini dirinya tidak pernah mengeluh, tak bercakap apa pun saat diuji menjaga ibunya yang sudah uzur itu.

IKLAN

Mengakui menjaga ibunya sepenuh masa sejak abahnya meninggal dunia tujuh tahun lalu @syedlagend menjelaskan diriya perlu kuat. Malah dia bertanggungjawab menjaga ibunya sepenuh masa serta berbakti kepada ibunya kerana itulah syurganya. Malah dia perlu sentiasa menukar baju ibunya selain perlu mengemop bilik yang biasanya berbau kencing dan najis saban hari.

@syedlagend1980

Doakan ye😔😔😔

♬ เสียงต้นฉบับ – khosanah Bulae – khosanah Bulae

Namun tindakannya berkongsi video-video berkenaan menerima pelbagai pertanyaan hingga satu ketika, dalam satu video lain yang dimuat naik beberapa jam selepas dirinya menangis itu @syedlagend berkongsi dia bukan penat atas tanggungjawabnya (menjaga ibunya) tapi penat dengan karenah manusia yang pandai menghukum tanpa memahami keadaan dirinya.

Semoga dirinya diberi kekuatan untuk terus menjaga ibunya yang sedang uzur itu dan semoga Allah mengangkat segala kesakitan ibunya dan diganti dengan lebih baik.

IKLAN

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI
✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

IKLAN

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

.