Sudah beberapa hari pelakon Ashraf Sinclair pergi menemui Illahi akibat sakit jantung.

Dia telah meninggalkan cinta hatinya, isteri tersayang Bunga Citra Lestari dan anak tunggal mereka, Noah Sinclair.

Sehingga hari ini masih ramai yang bercerita kisah cinta pasangan ini yang dianggap sangat bahagia dan romantik hingga maut yang memisahkan.

Pasangan bahagia.

Pasangan ini mula mendirikan rumahtangga pada 8 November 2008 dan sejak itu bunga-bunga cinta melakari hidup pasangan ini.

Ternyata perkahwinan yang dibina atas dasar cinta sama cinta gara-gara Ashraf tersilap memanggil nama Bunga dalam satu show dilayari dengan penuh bahagia tanpa ada sebarang kontroversi selama 11 tahun hidup bersama.

Hal ini diakui sendiri oleh Bunga yang menurutnya kehidupan rumahtangga sama sahaja seperti pasangan suami isteri lain.

IKLAN
11 tahun hidup bersama.

“Kami sama-sama berjuang seperti pasangan suami isteri yang lain. Kami juga pasti pernah bermasalah dan kami juga ada detik-detik gembira,” ujar Bunga ketika ditanya wartawan tahun lepas.

Malah dia juga turut mendedahkan salah satu tip supaya rumahtangga dibina menjadi lebih harmoni seperti dirinya dan arwah.

“Dari awal prinsip saya dan Ashraf adalah pada dasarnya iaitu kami haru saling jujur dengan satu sama lain, adakah kami masih ingin berjuang bersama-sama atau tidak. Kalau tidak tak mengapa, kami boleh jadi kawan.

Dalam pada itu, Bunga turut memberitau bahawa perasaan saling mencintai itu adalah salah satu asas rumahtangga dibina.

IKLAN

“Kami juga ada berjanji untuk janga pernah bertahan dalam hubungan just because of anak. Jadi kami perlu saling cinta mencintai. takkan ada masalah untuk seorang anak jika ibu bapanya bercerai, kami masih boleh membahagiakan anak, tapi mungkin dengan cara yang berbeza, mungkin tidak perfect.

Saat diijabkabulkan.

Dalam pada itu, dalam bicaranya juga Bunga tidak dapat membayangkan kehidupannya tanpa suami tercinta itu nanti.

“Sehingga hari ini saya tidak dapat membayangkan hidup saya tanpa Ashraf. Jadi mudah-mudahan kami berdua terus diberi kekuatan untuk boleh terus mencintai antara satu sama lain sampai bila-bila.

IKLAN

Walaupun kenangan cinta mereka kini hanya tinggal kenangan, tetapi kisah cinta pasangan ini sangat berinspirasi untuk kita jadikan panduan dalam melayari kehidupan berumahtangga.

Malah lagu nyanyian Bunga Citra Lestari berjudul Wanita Terbahagia yang dikhaskan buat suaminya itu turut menggambarkan betapa sempurnanya kehidupan mereka sekeluarga.

Dan kini lagu yang berirama rancak itu juga dikatakan kini menjadi lagu paling sedih menurut netizen.

Hanya maut memisahkan cinta sejati mereka.

Memang benar kita perlu saling percaya dan saling cintai mencintai pasangan kita agar kehangatan kasih sayang terus membara hingga ke akhir hayat.

Namun siapa kita menolak takdir Tuhan, kita hanya mampu merancang tetapi Tuhan juga yang menentukan.