Syukur alhamdulilah di atas nikmat dan kurniaan Allah.

Mangsa belasan suami, Jahidah Nordin, selamat menjalani pembedahan malam tadi pada jam 9 malam melalui pembedahan.

Hal ini dikongsikan oleh adiknya, Fauziah Nordin, 38 yang berkongsi berita gembira ini di akaun facebooknya semalam. Menurut Fauziah, kakaknya itu terpaksa menjalani pembedahan lebih awal semalam (berbanding dijangka hari ini) kerana kes kecemasan.

IKLAN

Bahkan sebentar tadi, dirinya memaklumkan agar pihak wartawan bersabar menanti berita baik ini kerana dirinya kini berad di hospital (wartawan mencarinya di rumah).

Dalam pada itu menerusi akaun tik toknya @ziah_zara15 semalam memaklumkan, buat bapa, adik beradik yang jauh,moga kita sabar dan tabah hadapi apa juga kemungkinan yang berlaku.

IKLAN

“Bila dah masuk dalam, saya tak nak ahli keluarga mengharapkan sesuatu yang berlaku. If anything different terjadi, this are to factor (risiko). Tapi kita harap ini tidak berlaku,” katanya memaklumkan pendapat pakar.

Kes kakitangan kerajaan yang dibelasah hingga koma ini hingga berlaku kerosakan otak mendapat perhatian ramai kerana kecederaan teruk dialaminya. Masa yang sama, dirinya tengah mengandungkan anak sulung 15 minggu.

IKLAN

Dalam keadaan tidak sedarkan diri, anak dalam kandungannya terus membesar sehingga selamat dilahirkan hari ini menerusi keadah pembedahan. Mari doakan agar anak yang baru lahir ini membesar sihat dan mampu menjaga ibu yang terlantar ini.

@ziahzara15

Buat bapa, adik beradik yg jauh,moga kita sabar dan tabah hadapi apa juga kemungkinan yg berlaku..#braindamage #pregnant #mangsaderasuamidayus

♬ original sound – ziahzara – ziahzara