Allah selalu temukan kita dengan seseorang yang beza karektornya. Misalannya kita pembersih sementara pasangan suka buat sepah. Ada pula suami banyak mulut sementara isteri tidak gemar mesra berbual.

Dan kerana berbeza perangai inilah ia memberikan cabaran dalam alam rumahtangga dan lama kelamaan membentuk keserasian. Amat jarang kita bertemu pasangan yang sama karektor dengan kita kerana lama kelamaan ia menjadi hal yang membosankan.

Dikongsi dari Tik Tok @NonoAini, jika kebanyakan pasangan pengantin perempuan agak malu-malu dan berjalan sopan santun di majlis raja sehari, tapi karektor pengantin perempuan yang jalan “agak rock” membuatkan ramai rasa terhibur.

Tiada istilah ayu atau kontrol ayu sebaliknya dirinya menunjukkan karektor dirinya yang agak sempoi. Dan videonya ini sudah ditonton hampir sejuta orang dan rata-rata menyifatkan pengantin ini memang sempoi.

IKLAN

Dari lengggoknya berjalan, seolah-olah amat santai hinggakan ramai menyifatkan dirinya seolah-olah ingin mencari gaduh ketika majlis bertandang ke rumah pengantin lelaki di Banir Belikong, Pasir Puteh, Kelantan.

Dalam pada itu, saat ditanya adakah suaminya seorang yang pemalu selepas videonya tular, kata pemilik akaun, Nor, suaminya seorang yang sangat pemalu kerana saat melakukan selfie dalam kereta, suaminya sempat memaklumkan tidak sesuai ambil gambar waktu begitu.

Dan selepas tular juga, pengantin baru ini mengakui dirinya seorang yang amat berdikari selain memaklumkan dia tidak suka memakai kasut tumit tinggi.

IKLAN

Ya, jangan risau kalau kita berbeza karektor dengan pasangan kerana hal sama pernah berlaku di zaman Khalifah Umar Al Khattab yang terkenal garangnya.

Namun bila isterinya membebel, Saidina Umar hanya diam membisu hingga seorang sahabat yang ingin mengadu masalah rumahtangga tidak jadi mengadu selepas melihat peristiwa ini.

IKLAN

Namun Umar yang bijaksana memaklumkan, tiada keperluan dirinya menunjukkan kuasa sebagai lelaki kerana isterinya telah banyak membuat bakti kepadanya termasuk mengasuh anak, memasak, melayani nafsu syahwatnya dan nasihat diberikan olehnya kepada sahabat yang datang bertanya agar diam sahaja kalau isteri marah-marah kerana lama kelamaan marah isteri itu akan reda sendiri.

Ya begitulah,suami isteri. Ia ibarat tangan kiri dan kanan, keduanya saling diperlukan. Jadilah dirinya sendiri, itulah lebih baik dari berpura-pura dalam hidup. Dan Allah aturkan jodoh semuanya bersebab. Moga till jannah buat pasangan pengantin baru ini.

@iamnonos

ada lawan ka😌😌 #fyp lah dulu

♬ suara asli – Edhoo – Edho ✅