Kata Buya Hamka yang juga ulama terkenal, cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta juga bersih dan suci (murni) itu, tidaklah tumbuh dengan sendirinya. Melainkan kita mencari, memupuk, membaja dan membelainya saban hari. Barulah merasai cinta sebenar-benar cinta.

Bagaimana hendak mengenal cinta kalau negara sudah di lock down? Perasaan terperangkap dan kesunyian makin ketara selagi perintah lockdown ini berlangsung. Tetapi emosi tidak sesekali dapat dibenamkan kerana selagi namanya manusia, kita tak akan mampu ‘lockdown emosi’ kita. Makin dipendam, makin gusar jiwa. Motivasi untuk fokus kepada kerja pun ke laut.

Masalahnya, sebelum lockdown pun rasa susah untuk mencari jodoh. Era lockdown ini lagilah susah untuk mencari jodoh. Yang sebenarnya, jikalau kita mempunyai ilmu untuk mencari jodoh, ia tidak susah. Allah akan memudahkan amal bila kita menggunakan ilmu yang diturunkanNya.

Sebagai contoh, kalau kita tak pergi ke sekolah memandu untuk mendapat ilmu memandu, susah rasanya untuk memandu. Pada masa sama kita tak tahu dengan keselamatan jalanraya. Dengan ilmu yang berlandaskan agama, lebih mudah dan selamat panduan amal hidup kita. Percayalah Allah tak akan membebankan kita lebih dari apa yang kita mampu.

Nak tahu rahsia kenal jodoh kita bagaimana? Inilah pentingnya ilmu taaruf

Kashoorga menemuramah Coach Zuhri yang juga Coach jodoh.

Menurut Coach Zuhri apa yang paling penting ialah orang bujang mulakan dengan memahami maksud TAARUF. Apa beza antara Dating vs Taaruf .

“Istilah dating ini sangat biasa bagi orang bujang namun dalam agama kita perlu menjaga adab perhubungan. Jadi apakah dating haram?

IKLAN

“Kalau dating dengan pasangan yang sudah dinikahi sangat digalakkan. Tetapi dating sebelum nikah, mempunyai konotasi, implikasi yang memudaratkan. Dating sebelum nikah dikhuatiri memudaratkan iman kita dan masuk ke kancah yang merosakkan kehormatan diri.

“Antara amanah seorang bujang adalah kepada anak kita yang akan lahir pada masa akan datang. Amanah pada kita untuk memilih pasangan yang yang berakhlak dan beragama. Kerana pasangan kita akan menjadi pembentuk karakter anak kita.

Apa pula taaruf?

“Taaruf ialah cara yang di syariatkan. Sedihnya Ilmu taaruf yang berlandaskan agama tidak sampai kepada kita. Biasanya teknik dating yang memudaratkan ala Hollywood, K-Pop, Cpop, yang kita belajar sedangkan kita tidak belajar ilmu taaruf.

Dalam pada itu bolehkah bertemu jodoh di kala pandemik? Semasa lockdown, seperti kita tahu, suasana dan aktiviti sosial sudah sangat limited. Apa yang para bujang boleh lakukan?

IKLAN

YA BOLEH melalui webinar jodoh yang kami anjurkan. Nanti di webinar ini kami akan ajarkan teknik mengenal jodoh yang selama ini tidak ramai ketahui.

Bagi setiap pelajar yang daftar, Coach akan memberi bimbingan LIVE online setiap hari 12 tengah hari di Facebook Kashoorga. Jom daftar ke webinar ini untuk belajar ilmu menjemput jodoh.
https://bit.ly/3d6duXo
https://bit.ly/3d6duXo
https://bit.ly/3d6duXo

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

IKLAN

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/