Ibadat haji hanya diwajibkan kepada Muslim yang berkemampuan dari segi kewangan, kesihatan fizikal dan juga mental. Allah membuka ruang dan memudahkan semua hambaNya menziarahi, mendekatkan diri dan bermunajat kepadaNya serta memohon limpah rahmatNya dan hidayahNya.

Ibadat haji adalah satu-satunya peluang keemasan untuk kita mengadap Allah secara lebih dekat. Peluang menjadi tetamu Allah ini juga menjadi lebih mencabar terutama buat mereka dalam golongan orang kurang upaya (OKU). Namun tiada yang mustahil jika kita bersunggguh-sungguh dan dengan izinNya..pasti segala urusan dipermudahkan.

Ini seperti yang dikongsikan  oleh salah seorang tetamu Allah musim haji kali ini.


Dia Insan paling istimewa buat saya…Walaupun dia datang dengan kurang 1 kaki dan tangan kiri Nya juga mengalami kecacatan..Namun semangat dan keinginan beliau sangat kuat..kekurangan bukan penghalang untuk menyahut seruan NYA. Kami terlalu bersyukur kerana ALLAH menjemput kami menjadi tetamu Haji nya yang paling Istimewa dan yang Paling VViP sekali pada tahun ini…..

IKLAN

Subhanallah Maha suci ALLAH yang mengkehendaki apa sahaja yang di kehendaki nya…dan Maha menganugerahkan apa sahaja yang hendak diberiNYA… esok kami akan berangkat ke Madinah…Semoga kami dijemput setiap tahun untuk menjadi tetamu NYA… dan semoga semua sahabat KHDU juga di rezekikan menjadi tetamu NYA juga….

*kami belum tawaf wada’ lagi… inshaaAllah esok baru tawaf wada’
*doakan kami ya sahabat semua…

IKLAN

Kisah pasangan ini turut mendapat perhatian ramai.

POLIS BAGI LALUAN KHAS

IKLAN

ORANG YANG KURANG SEMPURNA FIZIKAL IALAH DIA YANG KURANG DOSA

SATU CONTOH ANUGERAH ALLAH YANG TIDAK TERNILAI

Sumber: Nazvin Nasrudin