Setiap apa sahaja butiran yang keluar daripada mulut kita umpama satu doa. Oleh itu berhati-hatilah ketika berkata-kata. Ucapkanlah perkara yang baik-baik. Jika tidak ada perkataan yang baik untuk diucapkan adalah lebih baik untuk kita diam sahaja kerana diam itu lebih baik daripada kita mengungkap kata-kata yang negatif.

Seperti perkongsian Nur Aliah Mohd Nor yang antaranya mengatakan bahawa betapa pentingnya kita berkata hal yang baik-baik.

Amalkan Je Doa Ni Kalau Nak Tebalkan Dompet Anda

Baru ni Lia geram sangat bila sorang kawan Lia ni buka dompet dia masa nak beli makanan, lepas bagi duit dekat kakak yang meniaga ni, dia cakap,

“Aduhh! Duit aku dah tak ada dah.”

Lia bukan apa, kadang kata-kata kita ni doa, kalau tersalah cakap takut jadi kenyataan pula!

IKLAN

Jadi Lia kongsikan terus 1 tips setiap kali nak bayar duit kat orang boleh terus baca doa ini,

“Inna haza larizquna maalahu minnafad”. – Surah Sad Ayat 54.

Maksudnya, “Sesungguhnya ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak akan habis-habis”.

IKLAN

Kalau dapat duit baki pula, masa nak masukkan duit dalam dompet tu terus baca surah Al-Fatihah.

Yakin dan percaya lah, bila buka dompet tu duit sentiasa je ada. Tak kisah walaupun dalam dompet ada RM0.10 atau RM1, ucapkan Alhamdulillah.

FIKIR YANG BAIK-BAIK

Sebab tu la pentingnya juga mindset kita, kalau kita fikir duit tak ada, maka duit pon takut nak datang dekat kita.

IKLAN

Kalau kita yakin duit tu sentiasa ada, walaupun masa tu tak ada duit, yakin Allah pasti bantu.

Jom sama-sama amalkan doa ini selalu agar kita menjadi orang yang Menjemput Rezeki. Katakan “I Am A Money Magnet!”.

Sumber kredit: Nur Aliah Mohd Nor

VIDEO: