Tidak dinafikan kaum lelaki dikatakan agak cerewet untuk memilih pasangan hidup mereka.

Bukan kecantikan ang dilihat semata-mata, tetapi ada beberapa perkara lain yang dilihat oleh kaum lelaki sebelum bersedia menjadikan wanita itu sebagai isterinya.

Berikut dikongsikan beberapa sifat wanita yang menjadi buruan oleh lelaki.

Semoga menjadi panduan kepada wanita-wanita di sana untuk memperbaiki kelemahan dan kekurangan anda sebagai persiapan menjadi isteri yang berbudi dan menjadi kebanggaan para suami.

 

1. Sangat Memahami

Kaum lelaki semestinya mengidamkan wanita yang sentiasa memahami diri, hobi dan kehendak mereka malah mereka akan berasa amat senang untuk mendampingi wanita yang mempunyai sifat seperti ini.

Pada masa yang sama, kaum lelaki juga harus memahami tentang wanita yang di sayanginya dengan memberi tahu si dia terlebih dahulu jika anda ingin melakukan sesuatu aktiviti yang mengambil masa lama supaya tidak menimbulkan curiga dihatinya.

2. Bersifat Kebudak-budakkan /Manja

Kebanyakan lelaki tertarik dengan wanita yang mempunyai sifat manja dan kebudak-budakan kerana mereka berasa terhibur dengan telatah anda. Tapi jangan manja yangmelampau sangat sampai buat mereka menyampah dengan anda.

3. Menjadi Diri Sendiri

Lelaki tidak gemar wanita yang bersifat kepura-puraan. Tidak perlu memakai mekap yang tebal dan pakaian yang cantik, berlakon sopan didepannya semata-mata untuk memikat dia. Wanita lebih tertarik , jika wanita itu menjadi dirinya sendiri.

IKLAN

4.  Tidak Banyak Karenah

Lelaki suka mendekati wanita yang tidak banyak songeh. Anda harus tahu dan faham bahawa sifat, kelakuan, emosi dan minda lelaki adalah ringkas. Sikap remeh, banyak ragam dan kerenah wanita hanya mengundang rasa meluat lelaki.

5. Suka Kanak-kanak

Wanita yang mempunyai sifat ini, amat disenangi oleh lelaki. Ini kerana merekaber pendapat, wanita yang mempunyai naluri keibuan yang tinggi, penyabar, ceriadan kreatif mampu untuk menjadi ibu yang terbaik buat anak-anaknya kelak.

6. Pandai Jaga Diri

Lelaki suka dengan wanita yang mampu menjaga dirinya sendiri. Dia mampu menjaga maruah dirinya sendiri. Tahu mana yang perkara yang baik dan perkara buruk dan tidakakan sekali-kali membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

7. Bijak  Bergaul & Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki lebih – lebih lagi dengan orang yang lebih tua darinya. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikandiri.

IKLAN

Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau dikampung. Kadang kala, wanita yang mempunyai sifat sebegini lebih disayang olehkeluarga sebelah lelaki lebih dari lelaki itu sendiri.

8. Pendengar Yang Baik & Pandai Berkata

Lelaki tertarik dengan wanita yang bijak berkomunikasi. Dia boleh diajak bersembang, walaupun pun topik yang dibualkan lebih kepada topik kegemaran kaum lelaki contohnya seperti sukan.

Selain itu juga, dia mampumenjadi pendengar yang baik jika pasangannya mempunyai masalah dan mampumemberikan pendapat dan respon yang baik. Wanita seperti ini juga bijak mengalihkan perbualan yang serius kepada yang lebih menarik. Pasti membuat lelaki rasa selasa dan sentiasa ingin berada di sampingnya.

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

IKLAN

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

Untuk bimbingan awal secara PERCUMA dari Coach Zuhri pula, jom sertai sesi Live CurHat Jodoh bersama Coach jam 9.00 malam – 10.00 malam di:
https://www.instagram.com/kashoorga/ dan
https://www.facebook.com/Kashoorga