Kita sering dilarang mandi air hujan. Alasannya air hujan sudah bercampur dengan segala karbon dan asid kesan pelepasan asap kilang dan pencemaran asap kenderaan.

Bahkan ibu bapa melarang anak-anak mandi air hujan dengan alasan, takut anak jatuh sakit. Kita yang dewasa kita akan mencari tempat teduh dan mengeluh kepala sakit kalau terkena air hujan.

Tiada yang terjadi atas kemudaratan dan Allah juga tidak menurunkan hujan kalau ia penyebab penyakit. Dikongsi dari fb Pusat Rawatan Islam Terapi Al Mujahid, ini kelebihan mandi air hujan.

Kalau hujan turun jangan masuk rumah tapi mandilah dengannya kerana ini adalah terapi semulajadi Allah berikan untuk makhluknya. Tapi selalu org tua kita melarang kita mandi hujan sebab takut sakit dan larangan itu kita wariskan pula ke anak-anak kita. Ini pemahaman yang salah.

Kalau sakit lepas mandi hujan tu bukan sebab air hujan tapi sebab dalam badan banyak benda kotor dan air hujan tu sebagai bahan cuci untuk membuang semua kekotoran terutamanya gangguan syaitan.

Kadang-kadang, Allah tunjuk tanda badan kita ada sesuatu melalui kesakitan itu. Kalau kita sakit teruk lepas mandi hujan itu perlu rawatan susulan dengan Ruqyah Syar’iyyah.

Salah satu cara SCAN diri tu adalah dengan mandi air hujan. Ada juga orang mandi hujan tak jatuh sakit sebab badannya bebas jin. Alhamdulillah. Tapi mandi bukan sembarangan mandi. Ada cara dan kaedahnya.

IKLAN
Jangan terus melarang anak2 mandi air hujan. Ia sebenarnya baik untuk kesihatan tubuhnya dan membuang semua penyakit.

Ini keadah mandi hutan untuk bersihkan diri dari gangguan jin

Niat – Niatlah dalam hati sekuatnya & mohon pertolongan Allah untuk apa kita mandi hujan.

Contoh 1:- Menghancurkan jin yang zalim ke atas jasad kita (niatkan dan mohon pada Allah jadikan air hujan sebagai api dan asid yang membakar badan jin dalam badan kita.

Contoh 2:- Anak degil @ hyperaktif umur (5 tahun ke atas). Niatkan lembutkan hatinya agar dengar kata orang tua dan dihilangkan gangguan syaitan dari tubuhnya ( orang tuanya tak perlu mandi hujan, cukup memerhatikan sambil baca ayat-ayat di bawah sehingga didengari anknya. Dan apa sahaja niat bergantung penyakit dan keluhan masing-masing.

Biarkan hujan berlalu selama sekurangnya 10 minit barulah kita mandi air hujan.

IKLAN

Air hujan yang digunakan untuk terapi ini mesti yang turun terus dari langit. Tidak terkena pokok atau bumbung atau disambut dengan baldi. Air hujan yang turun sebaiknya hujan yang lebat bukan gerimis.

Tadah air hujan dari langit ke bekas kecil untuk dibuat minum. Insya Allah ini juga adalah penawar.

Mulakan mandi sambil membacakan sekurangnya Al Fatihah atau lebih baik lagi dengan ayat-ayat lain seperti ayat Kursi dan surah Al Ikhlas, Al Falak dan akhir sekali An Nas. Bonus jika tahu ayat ruqyah yang lain mengikut jenis penyakit.

Baca terus sehingga sekurangnya 15minit-30 minit sambil mandi air hujan.

IKLAN

Jika terasa sakit di bahagian badan tertentu tepuk-tepuk di bahagian itu dan jika ada rasa mual mahu muntah, keluarkan jangan ditahan kerana ini tanda ada penyakit/jin yang mau keluar melalui cara ini (cara yang normal dan tidak menyakitkan).

Sental-sental badan seperti menggosok daki di badan. Jika ada penyakit kulit cara ini pun bagus.

Selesai mandi badan jangan dilap kecuali rambut. Biar kering sendiri.

Lakukanlah terapi ini selama sekurangnya 3 hari. Aau 7 hari berturut. Kalau hujan tak turun hari berikutnya, perlu tunggu hari lain yang hujan turun.

Dinasihatkan agar lain kali bila hujan turun, jangan mengeluh. Ada manfaatnya bagi orang lain. Bagi orang yang berakal dengan pemberian Allah akan sentiasa memanfaatkan rezeki Allah.

Wallahu’alam bissawab
Biidznillah
Selamat Mandi Air Hujan