Ashhadu allah ilaha illallah, wa ash hadu anna muhammada rrosulullah

Ertinya :- Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang layak disembah, melainkan Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Setiap hari waktu solat, kita akan mengucapkan perkataaan dua kalimah syahadah ini sebanyak lapan kali dalam sehari. Malahan adakalanya dibaca lebih kerana kita membacanya sebelum tidur selain melakukan solat sunat lain.

Betapa besarnya dan agungnya nama Allah dan Muhammad di bibir kita. Dikisahnya manusia akhir zaman akan masuk syurga kerana rahmat dan kasih sayang Allah serta syafaat dari baginda Rasulullah. Sebagai Nabi terakhir, Rasulullah dihadirkan sebagai pembawa rahmat kepada makhluk sekalian alam. Ini jelas melalui firman ALLAH SWT: “Tidak kami utuskan kamu (Muhammad) melainkan untuk memberi rahmat kepada sekalian alam.” (Al-Anbiya’, 107).

Malah sesiapa yang pernah menjejakkan kaki ke Madinah, pasti merindui bumi barakah itu malah ramai yang berebut ingin memasuki Raudah, tempat jenazah Rasulullah disemadikan. Selain berbau harum, ramai mengharapkan dapat bersemadi di situ agar dekat dengan makam Baginda Nabi.

@delhaura

Balas kepada @_aminrrashid 🖤🤲🏻 #fyp #foryoupage

♬ bunyi asal – Delhaura – Delhaura

Dari satu perkongsian Tik Tok @Delhaura, wanita ini berkongsi bagaimana dia mengubah kehidupannya 360 % selepas bermimpi bertemu Rasulullah. Malah dari perkongsiannya, setiap kali nama Baginda disebut, hatinya berasa hiba dan dia akan menangis tersedu sedan mengenangkannya.

Berkongsi kisah mimpinya itu, mengakui dirinya hanyalah hamba yang kerdil. Terasa diri tidak layak.

“Saya sedih, siapalah saya untuk bertemu bermimpi bertemu Baginda? Saya ini wanita biasa akhir zaman. Saya bermimpi ketika saya amula bertaubat dan berhijrah. Dan mimpi dah ubah hidup saya 360 darjah.

IKLAN

“Ramai tanya apa amalan saya? Jujur tak ada amalan istimewa pun. Saya bukan wali atau auliya Allah SWT. Saya cuma manusia yang selalu merindui Nabi SAW. Hari-hari saya teringatkan Baginda. Saya rasa Baginda begitu dekat dengan saya. Saya letak Baginda dalam satu ruang hati kecil saya. Air mata saya terlalu murah untuk Baginda.

“Saya banyak buang dunia dari hati demi perjuangan dan pengorbanan Rasululah SAW. Saya ingin ikut jejak langkah Baginda. Saya amal sunnah Rasulullah SAW. Termasuk ibadat, perbuatan, pemakanan dan lain-lain. Dalam sunnah ada kejayaan.

Tambah @delhaura lagi, dia mengajak orang ramai memperbanyakkan selawat jika ingin bertemu dengan baginda Nabi. Jika tidak di dunia, di akhirat kelak. PASTI. Inilah janji Rasullah SAW. Baginda akan beri syafaat kepada sesiapa yang pernah berselawat atasnya. Moga bertemu lagi Rasulullah wahai Rasulku sayang,” kongsinya pada video pertama.

@delhaura

Just sharing😭🖤 #fyp #foryoupage #hijrah

♬ Ya Rasulullah – Raihan

Dari satu video lain, @Delhaura memaklumkan bagaimana kisah mimpinya itu bermula.

Jelasnya, orang sering bertanya mengapa dirinya mudah sedih dan tersentuh kalau dengar pasal Nabi SAW.

IKLAN

“Ia berkaitan dengan mimpi dialaminya. Satu hari aku masuk ke satu kampung. Di situ ramai lelaki. Yang pakaiannya tidak seperti sekarang. Mereka berbeza dengan kita. Mereka membawa pedang, panah dan tombak. Di tengah-tengahnya ada dua orang lelaki. Seorang duduk dan seorang berdiri.

“Dua lelaki tadi memakai jubah. Berwarna putih. Berwajah Arab. Punya janggut tapi wajahnya bercahaya. Lalu aku bertanya, “siapa ini”?

“Jawapnya, Ini Rasulullah.

Allah, betapa indahnya mimpi wanita ini. Semoga kita juga memperoleh inspirasi dan jangan pernah lupa untuk berselawat ke atas Nabi. Rugi jika berat mulut di dunia kerana kita semua mengharapkan syafaat dari Baginda di akhirat kelak untuk masuk ke syurga Allah.

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

IKLAN

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

Untuk bimbingan awal secara PERCUMA dari Coach Zuhri pula, jom sertai sesi Live CurHat Jodoh bersama Coach jam 9.00 malam – 10.00 malam di:
https://www.instagram.com/kashoorga/ dan
https://www.facebook.com/Kashoorga

.