Pendakwah terkenal dari  Indonesia, Ustazah Oki Setiana Dewi sememangnya tidak asing bagi kita di sini. Ini kerana ilmu agama dikongsikannya berkaitan alam rumahtangga dan lain-lain lagi amat disenangi ramai.

Di fb rasminya, Oki Setiana Dewi, Ustazah ini berkongsi satu ilmu yang cukup mudah diamalkan tapi manfaatnya amat besar iaitu kelebihan membaca ayat BISMILLAH (dengan nama Allah).

Ini kerana ayat yang membawa maksud Dengan Nama Allah ini membawa maksud yang amat besar pada yang mengamalkannya.  Dalam perkongsiannya, Ustazah Oki Setiana berkongsi satu cerita di mana seorang isteri cuba diduga oleh suaminya yang hendak memalukannya dengan menghilangkan barang namun dengan lafaz Bismillah itu, Allah memberikan pertolongan dengan sekelip mata.

Berikut adalah perkongsiannya. Moga bermanfaat buat kita mengamalkannya dalam setiap perbuatan kita lakukan.

IKLAN

Alkisah, ada seorang perempuan yang memiliki suami yang munafik lagi buruk perangainya. Kebiasaan perempuan itu, apabila hendak mengerjakan sesuatu selalu membaca Bismillah. Sehingga pada suatu ketika, sang suami berkata dalam hati, ” Aku akan melakukan sesuatu yang mempermalukanmu”.

Kemudian suami memberi isterinya sebuah kantong (kampit) sambil berkata, “Simpan dan jagalah kantong ini!”

Maka sang isteri meletakkan kantong tersebut di suatu tempat dan menutupinya.

IKLAN

Setelah beberapa lama, sang suami dengan berpura-pura lupa mengambil kantong tersebut dan membuang semua isinya di sebuah sumur (perigi/ telaga) dekat rumahnya.  Kemudian suami ini menanyakan dan meminta kantong tersebut pada istrinya.

Sang isteri pun pergi ke tempat penyimpanan kantong tersebut untuk mengambil,

IKLAN

‘Maka Allah memerintahkan Jibril agar segera turun ke bumi dan mengembalikan kantong yang tadi telah dibuang oleh sang suami ke tempatnya. Sehingga ketika sang isteri menghulurkan tangannya untuk mengambil kantong tersebut, maka ia dapat menemukannya di situ.

Atas kejadian ini, hairanlah suaminya. Lalu dia pun bertaubat. Itulah di antara keutamaan dan keberkatan orang yang selalu membaca Bismillah dalam mengerjakan segala sesuatu.

BACA DI SINI: Apa Ada Pada Kalimah Bismillah, 4 Rezeki Besar Allah Janjikan Jika Kita Menyebutnya Selalu