Saat kita memberi, kita akan menerima. Saat kita menolong tidak kira orang atau makhluk lain, sebenarnya kita sedang menolong diri kita sendiri.

Maksud akan ayat diatas ialah, pertolongan Allah akan hadir tanpa kita sedar termasuk doa-doa tanpa kita sangka.

Inilah yang dikongsikan oleh penyanyi Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, 56 tahun yang berkongsi pengalamannya dijangkiti Covid-19 di mana situasinya saat ini dilihat masih belum sihat sepenuhnya. Malah ada ketikanya dirinya masih memakai bantuan pernafasan malah dirinya masih bergantung pada antibiotik bagi menyembuhkannya ketika menerima rawatan di Hospital Ampang kala ini.

Dalam perkongsian di instagramnya semalam, Aishah mengucapkan ribuan terima kasih di atas doa dari semua pihak agar dirinya kembali sembuh seperti sedia kala.

Walau tidak mengenali mereka secara langsung tapi dirinya tahu keluarga, kawan-kawan, anak-anak tahfiz, ahli-ahli kelab peminatnya serta orang ramai yang sentiasa mendoakan kesihatannya.

IKLAN

“Terima kasih pada kawan-kawan yang banyak membantu. Saya dapat tahu ada anak-anak tahfiz yang doakan saya. Mereka ini orang tidak saya kenali, hanya Allah saja yang dapat membalas jasa mereka. Dan saya tidak tahu doa siapa diangkat ke langit hingga saya mampu berada dalam keadaan hari ini,”katanya yang berterusan mengucapkan jutaan terima kasih atas doa dari semua.

“Ujian yang saya terima hari ini  mampu menjadikan diri saya lebih baik pada masa akan datang sebelum Allah tarik nyawa. Masa yang sama, saya nak minta maaf kalau tak mampu menjawab  mesej dari semua kerana antibiotik yang diberi kepada saya biasanya akan membuat saya terus tertidur. Tak tahulah apa kandungannya,”katanya sedikit bergurau.

Namun apa yang lebih menarik semasa siaran langsung di IGnya semalam @aishahjmm, penyanyi yang popular dengan lagu Janji Manismu ini berkongsi satu mimpi aneh dialaminya ketika dalam keadaannya agak kritikal  akibat Covid ini.

IKLAN

“Ketika dalam keadaan oksigen saya tidak berapa bagus itu, saya bermimpi dikelilingi anak-anak kucing saya dan anak kucing saya beri makan di luar  yang pernah saya beri makan datang. Allah! Doakan saya jadi manusia yang lebih berbakti pada orang-orang susah, pada anak-anak kucing jalanan dan sebagainya. Covid-19 is real, moga semua jaga diri baik-baik. Allah Maha Pengasih, Allah Maha Penyembuh,”” katanya lagi.

Dalam pada itu Aishah turut berkongsi terima kasih atas jasa petugas barisan hadapan yang banyak membantu orang ramai yang diuji wabak ini. “Mereka ini Allah pilih untuk berbakti, moga Allah menjaga mereka semua. Dalam pada itu, Aishah turut meminta orang ramai menjaga diri baik-baik sebelum menutup siaran langsung itu kerana jururawat sudah datang untuk memberikan rawatan kepadanya. Sumber

IKLAN

Untuk menonton, click ini. 

https://www.instagram.com/tv/CThx65PBzrq/?utm_source=ig_web_copy_link