Sebaik pihak berwajib mengatakan boleh bernikah secara online, ramai pasangan yang mendaftar sebelum PKP mengambil kesempatan berbuat demikian.

Salah satunya adalah bagi pasangan Syafiq Zorkafli dan Hana Nabila yang memilih bernikah secara online di rumah masing-masing.

Namun yang agak melucukan apabila sebaik majlis pernikahan secara online selesai, pengantin lelaki mengambil keputusan untuk pergi ke rumah pengantin Perempuan seorang diri dengan memandu kereta dalam keadaan hujan.

IKLAN

Berkongsi di saman sosial Instagramnya beberepa jam sebelum bertemu dengan isteri yang baru dinikahinya.

Dalam perkongsian itu juga, pasangan ini mengucapkan rasa syukur kerana dapat menyelesaikan urusan mereka yang sudah tertunda beberapa minggu disebabkan PKP ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ‎‏الله اكبر ‎‏ (@shafiqzorkafli) on

IKLAN

Isteriku sayang walaupun kita tak dapat nak buat majlis macam yang kita idamkan,takpe i nak you sabar , and i nak you tahu satu benda harini yang paling best dalam hidup kita yang wajib kita bersyukur sayang.

Allah dorongkan kita kahwin di bulan ramadhan di bulan mulia ni sayang, kalau kita fikir balik , yang kat mana pengalaman ni kita je dapat rasa manis dia kawin bulan puasa ni,kita kawin online ,kawin tanpa dewan , hanya sekadar melakukan yang wajib sahaja , bila i fikir balik , sebenarnya Allah sedang ajar kita sayang,Allah sedang tegur kita , sebab Allah sayang kita 

in sya Allah banyak kebaikan kita dapat,puasa kita dapat pahala , i pandang you senyum tengok muka you pun i dapat pahala hehe , kita berbuka sekali dapat pahala, semua benda sekarang in sya Allah dibalas kebaikan sayang , terima kasih isteriku terima i seadanya , sayang you sangat  #shafiqxhanna

IKLAN

Malah keduanya turut bersikap positif dan mengharapkan ada hikmah yang berlaku di sebalik segala ujian ditempuhi sebelum sah bergelar suami isteri.

KASHOORGA: Mengucapkan selamat pengantin baru. Jalanilah fasa sebagai pasangan suami isteri dengen baik agar dapat membimbing pasangan ke jalan benar untuk mendapat syurga Firdaus nanti.

KREDIT FOTO: INSTAGRAM SYAFIQ & HANA NABILA