Alangkah stress apabila pulang saja ke rumah anak-anak pula buat hal. Lebih-lebih lagi jika punya anak yang ramai dengan pelbagai kerenah perlu dihadapi.

Namun ada cara sebenarnya ntuk memastikan anak mendengar kata. Menurut perkongsian di laman sosial Facebook oleh Kay Bee ini yang diajar oleh Dr Fathma agar mengamalkan baca Surah Toha dan hembus pada anak setiap malam

IKLAN

Jika diamalkan selalu secara konsisten dan dengan izin Allah akan ada perubahan sedikit demi sedikit.

Kita akan lihat perubahan pada sikap anak yang boleh mendengar kata ibu bapa, mudah diajar dan mendengar kata.

Gambar sekadar hiasan.

RAMAI YANG DAH TAHU DAN RAMAI JUGA YANG TAK TAHU!

Kata Dr Fathma semalam, baca dan amalkan Surah Toha ayat 1 – 6 ini sebanyak 3 kali dan hembus pada umbun anak kita setiap malam.
In sha Allah 5 6 bulan akan datang, akan nampak perubahan sedikit demi sedikit.

IKLAN

Perubahan apa? Anak kita dilembutkan hatinya untuk dengar cakap ibu bapa. Mudah diajar dan mendengar kata.

Biasa dengarkan? Ramai dah bagi tips ini. Tinggal nak buat dengan tak saja.

Yang #JARANG dikongsikan adalah…
Baca surah Toha ayat 1 – 6 ini 3 kali. Hembuskan dalam air. Bagi #pasangan suami isteri minum sebagai minuman harian.

Kata Dr Fathma, kita sibuk nak anak dan #suami kita dengar cakap kita. Lembut hati dengan kita. Konon-kononnya mereka ni #degil sesangat.

Tapi tapi tapi! (Ni Kak Bee tambah ye bagi sedap sikit citer nih)
Kita sendiri sebagai #isteri, tak pernah terfikir yang kita sendiri pun ada degil kita. Kan!

Pernah tak korang #fikir bab ni? Macam kita je yang tak degil. Orang lain dalam umah semua degil belaka.

Masa Dr Fathma cakap pasal ni, 1 surau pakat gelak. Memang kena batang hidung sendiri!Makanya, marilah kita ramai-ramai para isteri yang bijak bistari, sama-sama amalkan ini untuk kesejahteraan keluarga.

Iya pun, memang hari-hari minum air kosong kan, 1 liter la, 2 liter la.

Moh ler kita minum air yang kita sendiri berdoa kepada Allah swt. Agar dilembutkan hati kita dan pasangan. Aman rumah tangga.
Jika anak-anak ambil masa 5 6 bulan untuk nampak perubahan.

Kita yang dah umur banyak ni, mungkin 12 bulan baru nampak perubahan? Siapa yang tahukan? Semua dengan izin NYA.
Yang penting, kita usaha dan tawakkal saja.

Kay Bee
Kami tak celebrate #Valentines
Kami hanya #komited pada
Family kecil kami. Itu ajer.