Ramai yang bersyukur mendengar perkhabaran pelakon dan pengacara Neelofa yang kini sudan berubah ke arah penampilan lebih baik.

Tidak mustahil bagi sesiapa saja insan yang dikehendaki olehNya berhak mnerima hidayah untuk kebaikan bersama.

Artikel Berkaitan: “Ya Allah Syukur Atas HidayahMu. Love U Bidadariku, ” – Ibu Sebak Neelofa Kini Tampil Berniqab, Doakan Kekal Istiqamah

Begitu juga Neelofa yang mana penampilan terkini beliau sangat memberi impak kepada pengikutnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neelofa (@neelofa) on


Maklum saja sebelum ini pelbagai kontroversi telah dicetuskan oleh Neelofa dalam mengembangkan sayap dalam dunia seni.

Namun semuanya boleh berubah dan penghijrahan ini ke arah yang lebih baik.

“Ada kalanya orang yang paling bak di masa silam, akan jadi bank di masa depan” – Sayydina Umar Al Khatab

Dan sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah dan yang tidak baik itu datang dari diri kita sendiri.

Selagi pintu taubat masih ter buka seluasnya, kita layak untuk memohon keampunan dan bertaubat kepada Allah yang maha Esa.

Sebelum itu dalam satu perkongsian di laman Instagram milik @belindacaa turut menghuraikan maksud di atas.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

Menghargai setiap proses hijrah seseorang adalah hal yang harus kita lakukan, merangkul, mendukung, membimbing, jika kita tidak dapat membantu membimbingnya minimal kita do’akan keistiqomahannya… tidakkah kita ingat perkataan Sayyidina Umar bin Khattab, “Adakalanya, orang yang paling buruk di masa silam, akan jadi baik di masa depan.” Jadi, orang yang paling baik belum tentu akan terus jadi baik dan orang yang buruk belum tentu akan terus jadi buruk, karena setiap orang memiliki pilihan yang sama antara jadi baik atau menunda kebaikan, tergantung yang manakah seseorang itu memilih. . . . “Dan barang siapa berhijrah di jalan Allah, niscaya mereka akan mendapatkan di bumi ini tempat hijrah yang luas dan (rizki) yang banyak. Barang siapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah karena Allah dan RosulNya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ketempat yang dituju) maka sungguh pahalanya telah ditetapkan di sisi Allah. Dan Allah maha pengampun, maha penyayang.” (QS. An Nisa’ : 100)  والله اعلم بالصواب . . ✏️muslimahfathimiyah (saya ringkas sedikit) 🎨@belindacaa #hijrahstory #selfreminder . . . . #dakwahkartun #murnisetya_  #tausyiahcinta #quoteshijrah #kartunislami #taaruf #selfreminder #komik #kartunanimasi #kartunmuslim #komikmuslimah #kartunanimasi #kartunquotes #muslimahkartun #muslimahkartunlucu #muslimah_id #muslimahkartun #doodlemuslimahart #doodlemuslim_ #quoteskartun_ #quotesdaily #illustration #inspiringmuslimah #instadaily #aesthetic

A post shared by bellaaa (@belindacaa) on


“Menghargai setiap proses hijrah seseorang adalah hal yang harus kita lakukan, merangkul, mendukung, membimbing, jika kita tidak dapat membantu membimbingnya minimal kita do’akan keistiqomahannya… tidakkah kita ingat perkataan Sayyidina Umar bin Khattab, “Adakalanya, orang yang paling buruk di masa silam, akan jadi baik di masa depan.”

“Jadi, orang yang paling baik belum tentu akan terus jadi baik dan orang yang buruk belum tentu akan terus jadi buruk, karena setiap orang memiliki pilihan yang sama antara jadi baik atau menunda kebaikan, tergantung yang manakah seseorang itu memilih.

“Dan barang siapa berhijrah di jalan Allah, niscaya mereka akan mendapatkan di bumi ini tempat hijrah yang luas dan (rizki) yang banyak.

“Barang siapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah karena Allah dan RosulNya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ketempat yang dituju) maka sungguh pahalanya telah ditetapkan di sisi Allah. Dan Allah maha pengampun, maha penyayang.” (QS. An Nisa’ : 100) والله اعلم بالصواب

Artikel Berkaitan: Air Mata Neelofa Tumpah Dengar Perkongsian Ilmu Prof Muhaya. Ini 3 Perkara Positif Yang Dikongsi!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neelofa (@neelofa) on


Dan ini pula perkongsian bagaimana perubahan demi perubahan dilalui oleh usahawan berjaya ini.

IKLAN

Nice sharing from Neelofa:

– Setiap hari bangun awal sikit sebelum Subuh untuk buat solat-solat sunat. Lepas Subuh dia akan stay lebih kurang 2 jam untuk mengaji, baca kitab & dengar ceramah online.

– Neelofa ada buat eksperimen dekat diri sendiri, kenapa selama ni dia buat solat tahajud sampai menangis-nangis tapi tak terkabul doa, rupanya ada dua sebab yakni pemakanan dan pakaian dia.

– Pakaian dia kata agak susah nak follow guideline sebab terlibat dalam bidang industri fashion tapi slowly dia ubah, labuhkan tudung dan pakai stokin. Ramai orang lupa nak jaga aurat kaki, walhal Allah sedang murka. Sebab tu rezeki sempit, masih buat dosa setiap hari.

– Makanan pulak, makan dekat tempat yang betul-betul diyakini halal bukan syubhah. Kadang restoran ada tulis pork free tapi belum tentu halal, so jangan makan dekat situ.

IKLAN

– Sentiasa utamakan akhirat, slow-slow tinggalkan hiburan. Ada yang tanya dekat neelofa, dia tak takut ke one day peminat lari, dia tak femes lagi, dia kata dia tak menyesal sebab semua Allah yang control, kalau dia terpaksa tinggalkan industry dia sanggup sebab dia tahu kalau dia cari Allah, dunia akan ikut dia.

– Menarik sharing dia ni. Sebenarnya kita semua dah tahu amalan-amalan ni cuma tak istiqamah setiap hari, bila Allah datangkan orang-orang macamni untuk buka mata kita baru kita terbuka mata hati untuk buat balik.

– Macam tutup aurat tu, tak perlu drastik. Cuba buat dulu 40 hari pakai stokin tanpa gagal insyaAllah hari ke-41 korang akan rasa janggal bila keluar tak pakai stokin.

“Kesian kaki kita dekat akhirat nanti menangis sebab kita tak tutup dia bila keluar…”

Moga bermanfaat untuk semua!

Artikel Berkaitan: Patutlah Neelofa Sering ‘Dikejar’ Rezeki, Rupanya Ini Doa Yang Dia Sering Amalkan

Kredit Foto: Instagram Neelofa