Suami adalah pembimbing keluarga. Tanggungjawab suami terhadap isteri merangkumi banyak aspek terutama yang membabitkan emosi, tingkah laku dan perwatakan isteri. Menikahi seorang wanita bermakna tanggungjawab seorang suami itu telah bermula.

Melalui perkongsian  Zureiny Zulkafly, wanita ini berkongsi tentang nukilan hatinya mengenai seorang suami.


Suami yang dicintai sepenuh hati oleh sang isteri bukan kerana manis mulut menabur janji; dia adalah lelaki yang tulus mencintai dan berkorban tanpa ragu.

Suami yang hebat di mata sang isteri bukan kerana kedudukan, kekayaan atau kekuasaan; dia adalah lelaki yang mampu menundukkan nafsunya terhadap godaan dunia.

Suami yang kuat di hati sang isteri bukan kerana tubuh sasa atau kekar ototnya; dia adalah lelaki yang upaya sabar ketika marahnya.

IKLAN

BAIK AKHLAK DAN BUDI BAHASA

Suami yang soleh di jiwa sang isteri bukan kerana tinggi ilmu dan pengetahuan agama atau amal ibadahnya; dia adalah lelaki yang paling baik akhlak dan budi bahasanya.

IKLAN

Suami yang terkaya di minda sang isteri bukan kerana limpahan harta atau wang ringgit; dia adalah lelaki yang paling banyak bersyukur dan mengucapkan terima kasih.

Suami yang didambakan sang isteri bukan kerana keelokan wajah dan kesempurnaan tubuhnya; dia adalah lelaki yang memberi rasa selamat dan selesa.

PEMBIMBING DAN PENDENGAR YANG SETIA

IKLAN

Suami yang dicontohi sang isteri bukan kerana kesempurnaan wataknya; dia adalah lelaki yang paling banyak memberi manfaat kepada keluarga dan orang di sekelilingnya.

Suami yang dihormati sang isteri bukan kerana paksaan atau ketakutan; dia adalah lelaki yang jujur tanpa prasangka, membimbing dan menjadi pendengar yang setia.

Suami yang sangat dirindui sang isteri adalah lelaki yang dihargai ketika masih ada dan dikenang setelah dia tiada. Saat bersama membuai bahagia. Saat terpisah mengukuhkan cinta.

Sumber kredit: FB: Zureiny Zulkafly