Sabar itu indah! Di saat ada yang mengeji masih ada yang sayang. Ternyata selepas dimalukan ketika membuat live di video Tik Toknya minggu lalu, Sobah Rajaai pastinya berasa syukur selepas wajahnya benar-benar berubah.

Sikap prihatin seorang juru solek Syakirah Syabari yang menata rias wajah Sobah ternyata memberikan kesan yang berbeza terhadap dirinya. Ternyata gadis yang dikecam ini termasuk menyamakan dirinya dengan binatang, benar-benar cantik.

Tidak hanya menata rias tapi busana yang dipakai oleh Sobah turut merubah dirinya. Ringkas tapi menawan.






IKLAN

Ramai menyifatkan penampilan Sobah benar-benar berbeza atas sentuhan majis jurusolek Syakirah yang menata rias wajahnya yang dirakam secara live di facebook Syakirah Syabari terutama sentuhan di bahagian kening, mata, hidung dan pipi yang kelihatan sangat kemas.

Tak masuk syurga orang sombong

IKLAN

Menghina orang lain adalah perbuatan dilarang sama sekali.

Dalam satu hadis dinyatakan, tidak akan masuk ke syurga seseorang yang ada pada dirinya perasaan sombong walau sekecil zarah sekalipun. Orang yang mempersendakan orang lain kerana kehodohannya sebenarnya mempersendakan ALLAH kerana setiap makhluk adalah ciptaan ALLAH.

IKLAN

Agama mengajar kita untuk menilai seseorang berdasarkan ketakwaannya.

Rasulullah pernah menegur para sahabat yang mentertawakan orang lain atau menghina orang kerana kekurangannya.

Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Wahai orang-orang yang beriman, janganlah suatu kaum menghina kaum yang lain, (kerana) boleh jadi mereka (yang dihina itu) lebih baik daripada mereka (yang menghina), dan jangan pula wanita-wanita (merendah-rendahkan) wanita lain (kerana) boleh jadi wanita-wanita (yang dihina itu) lebih baik daripada wanita (yang menghina) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil- memanggil dengan gelaran yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah (panggilan) yang buruk sesudah beriman dan barangsiapa yang tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.” (Surah al-Hujurat, ayat 11). Gambar : FB Syakirah Syabari