Sudah lama mendirikan rumah tangga, ada kalanya kasih menjadi semakin pudar. Tiada lagi gurau senda dan rasa yang semakin membosankan antara suami isteri.

Jadi untuk menambahkan kasih sayang antara suami isteri, amalkan membaca doa pengasih ini supaya cinta akan terus mekar selama-lamanya.

Doa yang harus dibaca adalah dengan membaca Surah al-Insyirah atau Alam Nasroh. Tetapi ada tata caranya untuk membaca surah ini.

 

Artikel Berkaitan: Urut Muka Sambil Selawat, Tip Awet Muda Cara Islam. Amalkannya, Insya-Allah Suami Sayang Till Jannah!

Bacalah surat ini setiap habis solat fardhu. Niatkan ketika membacanya agar selalu disayang suami.

Setelah selesai membaca, tiupkan ke telapak tangan dan usapkan ke muka kita. Inilah amalan doa pengasih yang ramai pasangan terlepas pandang:

IKLAN

Doa Pengasih Agar Selalu Dicintai Dan Disayang Suami
Terjemahan ayat:

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang.

1: Bukankah Kami telah melapangkan dadamu (Muhammad)?
2: Dan Kami pun telah menurunkan beban darimu.
3: Yang memberatkan tanggunganmu,

4: Dan Kami tinggikan sebutan (nama) mu bagimu.
5: Maka Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.
6: Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan.

IKLAN

7: Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yg lain).
8: Dan hanya kepada Tuhanmulah kamu berharap.

Selain untuk tujuan diatas, Surah al-Insyirah ini memiliki fadhilah lain, diantaranya:

Sabda Nabi:

IKLAN

‘Barangsiapa membaca surat Alam Nasyrah seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi satu kelapangan darinya.

Barangsiapa biasa membaca surat Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah mempermudah urusannya dan dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.

Siapa yang membaca surat ini niscaya Allah turut melapangkan dadanya dan Yusuf dari segala kesulitan dalam segala urusan. Dihilangkan segala sifat kesal, jemu dan mendatangkan rajin dalam menunaikan.

Barang siapa membaca surat ini 9 kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan darinya kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.

Semoga dengan doa pengasih tersebut diatas anda semakin disayang dan dicintai oleh suami, dan keluarga anda menjadi keluarga yang penuh dengan sakinah, mawaddah, wa rahmah.

Artikel Berkaitan: Setiap Kali Basuh Beras, Baca Doa Pendek Ini. Selain Rezeki Tak Putus, Kasih Sayang Suami Makin Bertambah!

SUMBER: PETUAIBU.COM