Wanita ini pernah diuji alpa apabila mengambil keputusan untuk menanggalkan tudung untuk seketika.

Namun hidayah itu milik Allah dan hanya Dia Maha Mengetahui apa sebenarnya yang terjadi.

Dan Ramadan lalu sekali lagi Tuhan memberikan hidayah kali kedua apabila Fatiya Latiff kembali semula berhijab.

Kembali berhijab.

Artikel Berkaitan: Lepas Bincang Hati Ke Hati Dengan Ibu, Fatiya Latiff Kembali Bertudung. Padam Semua Foto Free Hair Di IG

Malah sepanjang Perntah Kawalan Pegerakan (PKP) lalu sebenarnya memberi banyak peluang untuk lebih mengenali PenciptaNya.

Fatiya dilihat menghabiskan masa bersama keluarga, solat terawih dan situasi ini mmeberi ruang padanya untuk menerima hidayah Allah.

Dalam satu posting di laman sosial facebook Ustazah Asma Harun yang dilihat cukup terharu apabila Galeri Ilmu yang baru dibukanya menerima kunjungan pelakon tinggi lampai ini.

Malah Fatiya sanggup menunggu lama (hampir sejam) untuk bertemu ustazah kesayangan ramai ini dan pertemuan itu memperlihatkan ada air mata gugur kerana rasa teruja yang sukar untuk diluahkan.

IKLAN
Pertemuaan sangat beerti.

“SubhanAllah, fathiya ke ni.. ustazah dah perasan tadi, macam pernah tengok..maaf sangat dik lama menunggu, terima kasih sudi hadir ceramah dan datang galeri ya”

Sejam lebih fathiya dan kawan²nya sabar menanti saya selesaikan beberapa urusan usai ceramah.

“Ustazah, doakan saya ya, jadi orang baik, terima kasih banyak² atas ilmu ustazah, rasa teruja sangat dan tak sangka dapat jumpa ustazah.. Rasa nak peluk² je”, tak semena² kami sama² mengalirkan air mata.

Doakan jadi insan lebih baik.

“Fathiya, ustazah doakan kamu istiqamah, terus kuat dan tabah, menjadi wanita yang solehah, berjaya dalam perniagaan dan apa jua yang kamu buat.. Juga dikurniakan suami yang soleh..”

“Ustazah sayang kamu dik, jaga diri baik², kamu ni baik dan cantik, terima kasih ya datang daripada jauh, terima kasih sudi tunggu walau lama, rezeki ustazah dapat jumpa fathiya..”

Kami teruskan perbualan sambil saya menuliskan autograf, fathiya ada hadiahkan tudung daripada jenamanya. Semoga lebih ramai wanita menutup aurat dengan baik.

SubhanAllah, saya sangat mengalu²kan kehadiran rakan artis sekalian, saya nak berkawan dan berkenalan, siapapun anda, bagaimanapun penampilan anda, janganlah segan dan malu dengan saya.. Saya baik je, nampak je macam tegas garang, tapi ok je sebenarnya.. done claim .

Jemputlah datang ke galeri kami di senawang, N9, insyaAllah pejabat saya ada di bahagian atas, ada rezeki dapatlah kita jumpa. Boleh kita saling tolong menolong di dunia, lagi² kita nak tolong menolong di Akhirat sana.

Kalau bukan artis ustazah nak jumpa ke , subhanAllah.. Saya jumpa dan raikan semua orang, sedaya upaya saya cuba. Cuma mungkin kadang² masa tak mengizinkan. Ada rezeki saya suka bina ukhuwah

Asma’ Harun

#UAHSahabatDuniaAkhirat

Artikel Berkaitan: Suami Terkedu Lihat Cik Manggis Berhijab, Tapi Momen Paling Menggembirakan Seumur Hidupnya. Mohon Doakan Terus Istiqamah!

Kashoorga: Mencari pakaian Muslimah bersesuaian, pilihan ada di sini