Amat jarang berjumpa pasangan pengantin yang benar-benar menjaga adab perhubungan.

Viral di twitter perkongsian dari pengguna @tolibul_ilm yang berkongsi kisah perkahwinan dengan pasangan hidupnya. Uniknya sepanjang 5 tahun pertunangan, mereka berdua tidak pernah sekali pun mereka bertemu atau keluar dating. Malah melihat wajah pun tidak pernah kerana pasangannya memakai niqab. Malah mereka sangat menjaga batas iktilad atau dalam bahasa mudahnya pergaulan antara perempuan dan lelaki bukan anjabi (bukan muhrim).

Malah dia hanya melihat wajah pasangannya tiga hari sebelum bernikah itu pun bukan berhadapan sebaliknya melalui kad pengenalan kerana mereka perlu menguruskan borang pernikahan. Dari maklum balas netizen yang rata-rata memuji pasangan ini menjaga adab perhubungan, pengantin lelaki ini dikenali sebagai Ustaz A.S.R manakala nama pasangannya tidak dimaklumkan. Dari loghat dipercayai pasangan ini berasal dari Utara.

IKLAN

Ikuti kisah unik pasangan pengantin baru ini. Amat wajar dijadikan contoh kerana adakala tidak menjaga batas pergaulan, hidup boleh bebas laku.

IKLAN




IKLAN

Ramai mengucapkan tahniah atas perkahwinan pasangan ini. Namun saat ditanya mengapa ambil masa lama iaitu lima tahun bertunang, ini jawapan Ustaz A.S.R

Rata-rata ucap tahniah