Sebelum ini dirinya dipilih oleh Allah untuk menerima hidayahNya. Selama hampir 14 tahun menyebarkan ilmu melalui pelbagai cara ternasuk medium media sosial, akhirnya mualaf ini atau lebih dikenali dengan nama Firdaus Wong mendapat perkhabaran sangat menggembrakan.

Siapa sangka Tuhan telah bukakan pintu hati insan yang mlahirkan dIrinya, ibu kandung untuk memeluk Islam. Apa yang lebih membahagiakan Firaus Wong yang juga seorang pedakwah bebas ini, beliau sendiri mengislamkan ibunya.

Berkongsi kegembiraan ini di laman sosial Instagram miliknya semalam. Menurut Firdaus, ini bukanlah syahadah pertama dikendalikan, tetapi syahadah paling nervous dan sebak kerana yang mengucap adalah ibu tercinta sendiri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Firdaus Wong Wai Hung (@firdauswong) on


Tambahnya lagi, beliau tidak dapat menahan air mata kegembiraan sebaik ibunya mengucapkan dua kalimah syahadah dan terus memeluk insan yang telah melahirkan dan membesarkan dirinya.

Malah beliau turut berharap sahabat terus menyokong dan mendoakan mereka berdua. Juga Firdaus berharap agar ayah, kakak serta adik beradik lain turut memilih Islam sebagai agama baru mereka.

IKLAN

Alhamdulilah Allahuakbar.

Setelah 14 tahun saya memeluk Islam, hari ini ibu tercinta saya pula dengan mengucapkan syahadah. Allahuakbar.

Ini bukan syahadah pertama yang saya kendalikan tetapi ini adalah syahadah yang saya paling nervous dan sebak kerana yang mengucap syahadah adalah ini saya sendiri. Alhamdulilah. Saya tidak dapat menahan airmata saya seusai ibu saya mengucapkan dua kalimah syahadah dan memeluknya. .

Jazakumullahu Khairan kepada sahabat yang sering menyokong dan mendoakan kami. Teruskan sokongan dan doa anda. Berharap selepas ini ayah, kakak, abang, anak saudara, keluarga mertua saya juga dikurniakan hidayah oleh Allah Subhana Wa Ta’ala. Allahuma Ameen.

IKLAN

Alhamdulilah Alhamdulilah Alhamdulilah. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar. Doakan kita semua istiqomah di dalam Islam dan mati sebagai Muslim. Allahuma Ameen.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Firdaus Wong Wai Hung (@firdauswong) on

Melalui ruangan komen ramai wargenet yang mengucapkan tahniah ke atas penghijrahan ibu Firdaus Wong ini dan mendoakan akan kekal istiqamah serta bersama hingga ke syurga.

fir.daud_ subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar, saya tumpang gembira.. semoga Allah makbulkan doa bro firdaus, dan doa2 kami juga..

IKLAN

yuribaginda Alhamdulillah. Kasih ibu hingga ke syurga.

abieahmad09 Mudah2an bro firdaus dan keluarga sentiasa diberi hidayah Allah swt..aaminn..

saleh.samid Subhanallah..maha suci allah..maha perancang dan maha mengetahui..

dya_dyn Allahuakbar.. Alhamdulillah.. semoga bersama hingga ke jannatulfirdaus

KREDIT FOTO: INSTAGRAM Firdaus Wong