Mengetahui isteri mengandung adalah momen paling manis bagi suami isteri. Namun tidak semua mengalami saat indah itu kerana ada juga suami yang lepas tangan kerana tengah mabuk kepayang bercinta dengan orang lain.

Ada juga kes isteri sarat mengandung dan ditinggalkan atau suami curang. Pendek kata tak semua mengharungi alam rumahtangga dengan bahagia kerana sesetengahnya tidak bahagia dan perceraian adalah jalan terakhir.

Sangat beruntung bagi isteri kalau dapat suami yang tahu menghargai jasa mereka dan akan kekal setia hingga ke akhir hayat. Sentiasa memberikan kata-kata sweet tidak kira pada hari lahirnya, hari sambutan ulangtahun perkahwinan atau ada tarikh-tarikh istimewa antara mereka berdua hingga hati isteri berbunga-bunga.

Dan buktinya, wanita sangat menyukai lelaki yang mampu membuat mereka tertawa. Bak kata orang, tak hensem tak apa janji kaya. Tapi ada juga lelaki tak hensem namun kelakar dan sikap itu amat disenangi isteri.

Keduanya pernah mengharumkan nama negara suatu ketika dahulu. Moga bahagia selamanya

Buktinya ucapan sweet jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei sempena Hari Kekasih buat isteri disayanginya, Datin Mee Chow viral dan menerima 7.2 k tanda suka akan ucapannya buat isteri tersayang.

Dalam kata-katanya, Datuk Lee Chong Wei mengimbas kenangan ketika isterinya sarat mengandung anak sulung mereka, Kingston. Di sebalik kesibukannya berlatih dan berjuang untuk negara, dirinya sedaya upaya menemani isterinya menjalani pemeriksaan doktor biarpun dirinya umpama “pasu bunga” yang akan tegak di sisi isteri tersayang saat isterinya mengimbas kandungannya.

IKLAN

Masa yang sama, dirinya menulis isterinya itu seorang superwomen. Dirinya perlu menjaga diet, menukar gaya hidupnya selain kena memastikan bayi dalam kandungan sihat membesar.

Kenangan ketika melahirkan anak sulungnya, Kingston beberapa tahun lalu

Perlu potong kepala pusat bayi dan hasilnya…

Agak lucu dalam perkongsiannya ini, Datuk Lee Chong Wei memaklumkan, seminggu sebelum isterinya bersalin, dirinya ditanya oleh doktor adakah dia okay jika memotong tali pusat bayinya dan adakah dia boleh lakukan?

IKLAN

“Saya sempat berkata di dalam hati, berani dia memandang rendah keupayaan saya sedangkan saya sudah memotong beribu tali raket dalam hidup saya? Potong saja apa susah?

Dia kemudian terus berkata, sudah tentu doktor dan semuanya akan berlaku dengan baik.

Bila tiba tarikh dilaluinya, di saat Mee Chow selamat bersalin, saya amat berbangga dengan pengorbanannya di bilik bedah. Saya kata, mesti dia terlalu sayangkan saya dan saya mesti sangat hensem untuk dia sayang saya sebegitu. Saat mendengar Kingston menangis, doktor terus berkata kepada saya, Chong Wei, apa lagi cepat potong.

IKLAN

Dan bila saya memegang gunting ternyata tangan saya lembik. Rasa tak boleh nak lakukannya. Lagi susah dari main badminton. Isteri boleh mengandung bawa anak 9 bulan dalam kandungan dan saya hanya perlu potong saja, tapi tak mampu,’ tulisnya.

Datuk Lee Chong Wei sentiasa menulis ayat sweet menggambarkan kebahagiaan dikecapi bersama keluarganya

Dalam ucapan sangat sweet di akhir tulisannya, Datuk Lee Chong Wei betapa bermaknanya dia dalam hidup saya dan keluarga. Tanpa dirinya, tak akan ada saya dan dua anak kami sekarang. Happy Valentine Day,” kongsinya.

Sidenote: Yesterday semasa kemas beg Kingston , dia kata “Papa, esok cuti sekolah?” Saya Tanya kenapa. Dia jawab “Melayu Raya cuti , Cina Raya cuti , India Raya cuti, pekerja Raya cuti, takkan kekasih Raya tak cuti?” Memang tunggu lempang je budak ni.

Betulkan wanita suka isteri kelakar yang mampu membuat mereka sentiasa ketawa setiap hari.