Kehidupan tidak selamanya berjalan lancar. Ada masanya manusia di uji baik dari segi kewangan, kehidupan, hubungan sesama manusia dan lain lagi. Tidak kurang ramai yang buntu saat diuji bahkan menjadi stres dengan apa dilaluinya kini.

Mereka akan kerap bertanya, kenapa aku. Apa salah diriku dan sampai satu saat mencari jalan “pulang” dengan cara yang salah. Nauzubillah. Jika kita menyandarkan seluruh kehidupan kepada Sang Khalik, kita akan sedar apa tujuan kita diciptakan.

Hidup bukan berlumba-lumba mencari harta kekayaan atau menunjuk-nunjuk. Sebaliknya harta yang banyak juga adalah ujian. Ya ia ujian bagi yang riak. Ia dipanggil istidraj.
Allah SWT berfirman yang bermaksud: “Kemudian apabila mereka melupakan apa yang diperingatkan mereka dengannya, Kami bukakan kepada mereka pintu-pintu segala kemewahan dan kesenangan sehingga apabila mereka bergembira dan bersuka ria dengan segala nikmat yang diberikan kepada mereka, Kami timpakan mereka secara mengejut (dengan bala bencana yang membinasakan), maka mereka pun berputus asa (daripada mendapat pertolongan).” (Surah al-An’am, ayat 44).

Mohon jauhkan kita dari sikap sebegitu.

Di sebalik ujian kehidupan yang mungkin agak mencabar kini kerana kita tidak dibenarkan keluar bekerja dan tiada sumber lain, ada masanya kita menjadi buntu dengan apa dilalui.

Walau stress, jangan pernah berputus asa dengan rahmat Allah taala. Satu-satunya senjata orang mukmin ialah berdoa. Ini doa membantu kita menghilangkan stres.
Allahuma inni a’udzubika min jahlil balaa i wa darkisy syaqai wa suu il qadlai wa syamatatil a’dai.

IKLAN

Ertinya: “Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari menemui penderitaan, dari takdir yang buruk dan dari keberhasilan musuh.”

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

IKLAN

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

IKLAN

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

Untuk bimbingan awal secara PERCUMA dari Coach Zuhri pula, jom sertai sesi Live CurHat Jodoh bersama Coach jam 9.00 malam – 10.00 malam di:
https://www.instagram.com/kashoorga/ dan
https://www.facebook.com/Kashoorga

.