Setiap orang pasti mati, tetapi bila dan bagaimana hanya Allah yang tahu. Ada pelbagai cara nyawa diambil dan salah satu ketika sedang solat menghadapNya.

Perkongsian di laman sosial Facebook Zayan FM memberitahu kematian yang dicemburui di mana satu kejadian yang berlaku di Kluang johor.

Seorang waega emas, Zakaria Suriat, 60 tahun disahkan meninggal dunia ketika sedang menyempurnakan solat Maghrib di Addauliah, Taman Permata Kluang Johor, pada tarikh 15.12.2019.

Arwah yang menjadi makmun di saf pertama dan apabila masuk rakaat kedua ketika ingin sujud, arwah seperti tidak bermaya dengan keadaan nafas yang kencang. Arwah dikatakan sujud di rakaat kedua dan tidak bangun-bangun selepas itu.

Jemaah lain yang turut sama tidak menduga apa berlaku sehinggalah semuanya selesai solat. Selesai solat mereka cuba membantu tetapi dirinya sudah dipanggil Allah.

IKLAN

Betapa kematiannya dicemburui kerana perginya ketika pada sujud ketika bertemu PencintaNya. Sebelum itu arwah dikatakan tidak ada sebarang tanda sakit sebelum mendirikan solat di surau berkenaan.

Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un…

IKLAN

KEMATIAN yang dicemburui. Itu yang berlaku ke atas Zakaria bin Suriat atau dikenali dengan panggilan Pak Ya , 60 an, apabila disahkan meninggal dunia ketika solat Maghrib di Surau Addauliah, Taman Permata Kluang Johor, semalam pada tarikh 15.12.2019

Dalam kejadian 7.20 malam itu Allahyarham menjadi makmun di saf pertama. Apabila tiba rakaat kedua, semasa ingin sujud, Allahyarham macam tidak bermaya dengan nafas yang kencang. Allahyarham sujud di rakaat kedua dan tidak bangun². Jemaah lain duduk tahiyat awal dan tidak menduga apa yang berlaku sehingga semuanya selesai solat. Apabila selesai solat para jemaah cuba membantu beliau. Tetapi semuanya sdh berakhir perginya dalam sujud utk betemu penciptanya.

IKLAN

 

Allahyarham tidak menunjukan sebarang tanda sakit pada dirinya sebelum mendirikan solat maghrib di surau tersebut.

Sumber fb Abe Dee