Siapa tidak gembira untuk menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga. Dan sudah pastinya segala persiapan telah dilakukan untuk menerima kehadiran si cilik itu nanti.

Namun kita hanya merancang, tapi Tuhan juga yang menentukan. Perkongsian di laman sosial twitter ini sangat menyentuh hati apabila wanita ini memberitahu adik bongsunya meninggal dunia setelah dua hari melihat dunia.

Gambar sekadar hiasan.

Apa yang menyedihkan apabila dia turut memberitahu ibunya nanti berpantang tanpa kehadiran babynya di sisi.

Sebagai anak dan juga seorang ibu, dia tidak dapat membayangkan bagaimana perasaan ibunya itu nanti setelah segala persiapan menyambut orang baru ini telah dibuat.

Dia yang berumur 28 tahun dan ibunya pula berusia 48 tahun. Adik bongsunya yang juga seorang bayi lelaki ini meninggal dunia akibat Hernia Diafragma.

Ayuh baca thread Hidayah yang menggunakan akaun @yayaabdullah yang sangat menyentuh hati.

Dan perkongsian ini juga turut mendapat simpati warganet yang sama-sama mengucapkan takziah pada dia serta ahli keluarga lain.

IKLAN

Bila bersalin caeser dapat dengar tangisan dapat cium untuk kali pertama dan terus di ambil di bawa ke nicu. The whole day my mom tak dapat pegang baby tak dapat susukan baby.

Dah tertulis di luth mahfuz yang adik hidup di dunia untuk dua hari sahaja.

Bayangkan nurse datang cakap puan nanti petang saya tolak puan tengok anak ye puan. My mom so excited. Gila tak excited satu hari tak dapat jumpa anak.

IKLAN

Tapi tak sampai berapa jam nurse datang balik nurse bawa my mom ke bilik urusan jenazah dan nurse serahkan adik dalam keadaan tak bernyawa.

My mom just can hold and cry… Semua benda dah prepare carseat, stroller everything cukup semua. Sampaikan my mom service aircond taknak adik panas kalau naik kereta.

Tak boleh bayangkan kalau mama balik rumah mama tengok semua barang2 adik tapi adik dah takda.

IKLAN

My dad sempat azankan tengok adik I dalam keadaan sihat. Tapi Allah lebih sayangkan adik I.. Satu family malam tu buat solat hajat baca yassin sebab doktor dah cakap adik dah 50/50 lepasni kena redha. Esok pagi adik dah takda. Kami redha Allah Maha Mengetahui Maha Penyayang.

Salam takziah & be strong

Redakan pemergian anak tersayang

Ya Allah berseri muka adik awak

Semoga mak redha & sentiasa dilindungi Allah