Siapa yang tidak mengenali penyanyi serta pelakon Amira Othman. Umum mengetahui hubungannya yang cukup rapat dengan adik beradiknya yang lain.

Walaupun hanya dia dan adik lelakinya menceburi bidang seni, namun ibu bapa mereka tidak pernah sesekali membandingkan kebolehan dan kemahiran anak-anak.

Artikel Berkaitan: Diuji Kaki Rasa Sakit Ketika Tunaikan Haji, Amira Othman Mohon Doa Urusan Dipermudahkan Sebelum Buat Ibadah

Malah menurut Amira Othman bapanya sentiasa berpesan setiap seorang dari mereka mempunyai kelebihan dan kekurangan tersendiri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @amiraaothman on

“Jangan pernah bandingkan anak-anak anda. Ibu bapa saya takkan bandingkan anak-anak mereka. Bila kami tak dibandingkan kami tak ada rasa iri hati antara satu sama lain.

IKLAN

“Saya ingat lagi dulu ayah cakap, Allah Maha Adil..dia akan bagi anak-anak ada kurang ada lebih.

“Kalau seorang lebih dekat pendidikan, ada seorang yang lebih pada bakat atau kemahiran. Seorang tak minat belajar, seorang lagi mengulang kaji sampai tak tidur,” kata pemilik nama sebenar Nadia Amira Othman.

Malah menurut Amira juga, ibu bapa mereka sentiasa memberi sokongan terhadap apa saja yang menjadi minat mereka adik beradik.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @amiraaothman on

Justeru tidak ada perasaan iri hati antara satu sama lain dan semuanya menganggap rezeki masing-masing.

“Jadi ibu bapa tak akan paksa kami atau bandingkan kami antara satu sama lain. Apa yang kami minat dia akan setuju dengan syarat buatlah dengan bersungguh-sunggh sampai jadi.

“Bila tak dibandingkan, tialah rasa iri hati satu sama lain. Dan apa yang Allah bagi itulah rezeki masing-masing,” tambah anak kedua dari enam adik beradik ini.

Ternyata hubungan kekeluargaan yang rapat keluarga ini menjadi contoh dan inspirasi buat orang lain untuk mengeratkan ukhwah sesama anggota keluarga.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @amiraaothman on

Kredit Foto: Instagram Amira Othman

Artikel Berkaitan: “Friendship Goal’ Till Jannah, Wany Hasrita & Amira Othman Sekali Lagi Dijemput Menjadi TetamuNya Tunai Umrah